Lemon: de natuur en de koala roepen
- Bureaus
- 10 mei 2024 @ 12:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 mei 2024 @ 12:12
- Sjaak Hoogkamer
De nieuwe commercial voor Ouwehand’s Dierenpark borduurt voort op het merk narratief: ‘De Natuur Roept!’ dat drie jaar geleden door Lemon Scented Tea ontwikkeld werd.
In samenwerking met Artbox en A Good Beer komt naast de panda nu ook de koala tot leven door een levensechte computeranimatie.
Girlband Infinity, die een grote fanbase heeft onder de jonge doelgroep, werd door Lemon gevraagd een nummer te schrijven voor de campagne. De koala wordt door veel kinderen bij uitstek gezien als knuffeldier, er vaak een knuffel van hebben, maar nooit in het echt gezien hebben. Doel: ‘buzz’ creëren bij kinderen rondom de komst van de koala naar Nederland.
Bij eerdere ‘De Natuur Roept!’ campagnes lag de focus op (groot)ouders als doelgroep, om via hen ook kinderen actief te betrekken bij het behoud van bedreigde diersoorten. Met de nieuwe commercial en het bijbehorende nummer ligt de nadruk op kinderen, om hun ouders te enthousiasmeren samen te gaan.
De campagne bestaat uit een commercial, muzieknummer, videoclip opgenomen in Koalia, speciaal dansje én TikTok challenge.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- ESPRIX 2024: 0 goud, 6 zilver, 26 brons meeste awards voor...
- KPN wint twee D&AD Pencils
- Rivella als challengers brand
- Gouden Zaag-winnaar Kiki Holshuijsen leidt Spaanse Young Lions...
- Aigency Amsterdam wint SAN New Kids on the Block 2024
- PostNL lanceert nieuwe arbeidsmarktcampagne 'Blijf jezelf,...
Laatste Nieuws
- Nieuwe wervingscampagne Antoni van... 31-05-2024
- De marketingtransfers van week 22,... 31-05-2024
- Aigency Amsterdam wint SAN New Kids... 31-05-2024
- VluchtelingenWerk start... 31-05-2024
- [interview] Endeavour: 'Tot ziens... 30-05-2024
- Why Not Soda introduceert het nieuwe... 29-05-2024
MarketingTribune Events
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing