Nederland twee marketingbureaus rijker
- Bureaus
- 16 mei 2024 @ 07:57
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 mei 2024 @ 07:57
- Michiel van Zaane
De Nederlandse marketingscene is weer twee bureaus rijker: contentbureau Trojan Monkeys en influencer marketingbureau Kuzco, dat onder de vlag van Monkeys & Bananas opereert.
Pablo van den Berg start Trojan Monkeys, een contentbureau dat generatieve AI omarmt. De naam Trojan Monkeys is voortgekomen uit de missie van Van Den Berg om via technologie op een efficiënte, laagdrempelige en speelse manier content te produceren die ‘impact maakt op verschillende plekken in de marketingfunnel.’
‘Monkeys combineren snelheid, intelligentie en speelsheid’, aldus van den Berg. ‘Elk idee verdient een kans om te vliegen, en wij hebben het Trojan Plan om dat te realiseren.’ Het bureau introduceert een innovatief eigendomsmodel. Dit model deelt eigendom en verantwoordelijkheid over een netwerk van partners. Daarnaast zet het nieuwe bureau in op een andere beloningsstructuur. ‘In een wereld die constant verandert, moeten onze bedrijfsstructuren net zo dynamisch zijn als de markt zelf,’ stelt Van den Berg.
Kuzco
Social & Influencer Marketing Strateeg Judith van der Rijt (ex PrimeVideo/Netflix) start een nieuw influencer marketing bureau: Kuzco. Het bureau is onderdeel van het Brabantse social agency Monkeys & Bananas, dat onlangs nog een tweede kantoor opende in Amsterdam. Het nieuwe bureau werkt alleen samen met gecertificeerde influencers en rekent geen bureaumarge. Kuzco gaat aan de slag voor een aantal klanten van Monkeys & Bananas, waaronder Autodrop.
Het is voor merken soms moeilijk inschatten wat influencer marketing bijdraagt aan de bedrijfs- en marketingdoelen en wat het concreet oplevert. Volgens Kuzco kan en moet dit makkelijker en transparanter kunnen. Zo wordt er bij samenwerkingen onder andere een benchmark afgegeven en rekent het bureau geen marges op zaken waar ze niets voor doen.
Kuzco wordt als onafhankelijk bureau gelanceerd onder de vlag van social agency Monkeys & Bananas. Alain de Schutter, mede-eigenaar van Monkeys & Bananas: ‘Judith kent en begrijpt de wereld van influencer marketing als geen ander. Daarnaast delen onze bureaus de nuchtere, Brabantse blik en aanpak. We zijn dan ook enorm enthousiast over de lancering van Kuzco.’
Afbeelding: V.l.n.r. Pablo van den Berg (Trojan Monkeys), Judith van der Rijt, Jens van Hoof, Meraux de Schutter, Alain de Schutter (Kuzco).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Digitaal knooppunt’ maakt... 31-10-2024
- De toenemende groei van podcasts en... 30-10-2024
- ANWB zet captcha in bij... 29-10-2024
- Gouden Zaag 2024 van start25-10-2024
- Campagne Vlinderziekte moet... 24-10-2024
- [mediabazen] KINESSO: Wouter Moen24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing