Nieuwe campagnepartner Het Vergeten Kind

- Bureaus
- 9 dec 2025 @ 18:02
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 dec 2025 @ 18:02
- Kel Koenen
Het Vergeten Kind heeft Buutvrij for Life geselecteerd als creatief bureau voor de campagnes in de komende jaren. Met de samenwerking wil de stichting haar jaarlijkse agenderingsweek, de Week van Het Vergeten Kind, verder versterken en urgente problemen binnen de jeugdzorg nadrukkelijker op de agenda krijgen. De eerste campagne gaat eind januari 2026 live.
De keuze voor Buutvrij volgt op een bureau-oriëntatie en uitgebreide strategische gesprekken. Volgens Daphne Schreuder van Het Vergeten Kind zocht de organisatie een partij die zowel de gevoeligheid als de urgentie van het onderwerp begrijpt. Volgens Schreuder onderstreept de campagne een belangrijke noodzaak. ‘We zochten een partner die de urgentie van ons verhaal begrijpt én durft te vertalen naar krachtige impactvolle campagnes die raken en aanzetten tot actie.’
De eerste gezamenlijke campagne richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen. Momenteel wonen 43.000 kinderen niet meer thuis, terwijl gerichte gezinshulp dat in veel gevallen kan voorkomen. De campagne gaat live tijdens de Week van Het Vergeten Kind, van 29 januari tot en met 4 februari 2026.
Volgens Reuben Alexander van Buutvrij for Life, laat deze opdracht duidelijk zien wat het bureau wil betekenen. ‘Dit is waarom we doen wat we doen: creativiteit inzetten om écht verschil te maken. De verhalen van deze kinderen verdienen niet alleen aandacht, ze verdienen actie.’
Het Vergeten Kind ondersteunt jaarlijks zo’n 100.000 kinderen die opgroeien in gezinnen met ernstige problemen en zorgt dat zij zich gezien, gehoord en veilig voelen. Buutvrij for Life is bekend van campagnes voor onder meer HandicapNL, Omroep Zwart, Tony’s Chocolonely, Lidl en Hornbach.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagnepartner Het Vergeten... 09-12-2025
- Toon uitgeroepen tot beste... 08-12-2025
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

