Nieuwe campagnepartner Het Vergeten Kind

Nieuwe campagnepartner Het Vergeten Kind
  • Bureaus
  • 9 dec 2025 @ 18:02
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Vergeten Kind heeft Buutvrij for Life geselecteerd als creatief bureau voor de campagnes in de komende jaren. Met de samenwerking wil de stichting haar jaarlijkse agenderingsweek, de Week van Het Vergeten Kind, verder versterken en urgente problemen binnen de jeugdzorg nadrukkelijker op de agenda krijgen. De eerste campagne gaat eind januari 2026 live.

De keuze voor Buutvrij volgt op een bureau-oriëntatie en uitgebreide strategische gesprekken. Volgens Daphne Schreuder van Het Vergeten Kind zocht de organisatie een partij die zowel de gevoeligheid als de urgentie van het onderwerp begrijpt. Volgens Schreuder onderstreept de campagne een belangrijke noodzaak. ‘We zochten een partner die de urgentie van ons verhaal begrijpt én durft te vertalen naar krachtige impactvolle campagnes die raken en aanzetten tot actie.’

De eerste gezamenlijke campagne richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen. Momenteel wonen 43.000 kinderen niet meer thuis, terwijl gerichte gezinshulp dat in veel gevallen kan voorkomen. De campagne gaat live tijdens de Week van Het Vergeten Kind, van 29 januari tot en met 4 februari 2026.

Volgens Reuben Alexander van Buutvrij for Life, laat deze opdracht duidelijk zien wat het bureau wil betekenen. ‘Dit is waarom we doen wat we doen: creativiteit inzetten om écht verschil te maken. De verhalen van deze kinderen verdienen niet alleen aandacht, ze verdienen actie.’

Het Vergeten Kind ondersteunt jaarlijks zo’n 100.000 kinderen die opgroeien in gezinnen met ernstige problemen en zorgt dat zij zich gezien, gehoord en veilig voelen. Buutvrij for Life is bekend van campagnes voor onder meer HandicapNL, Omroep Zwart, Tony’s Chocolonely, Lidl en Hornbach.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken