Léonie Koning: 'Als merk moet je je schoenen uittrekken'
- Bureaus
- 15 jan 2016 @ 14:16
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Mediabureau
- 15 jan 2016 @ 14:16
- Gastblogger
2016 is hét moment om als merk je schoenen uit te trekken. Barefoot running noemen we dat bij Initiative. Zo blijf je als merk dynamisch. Want dát is wat het komende jaar de boventoon gaat voeren: dynamische marketing. Niet in de zin van “wat verandert het allemaal snel”, maar als verzamelbegrip voor een werkwijze waarin continu aanpassen van plannen het uitgangspunt is.
Want de tijd dat je kon volstaan met 1 boodschap voor iedereen is nu echt voorbij. Verschillende boodschappen voor verschillende groepen in verschillende stadia van de consumer journey. Continu testen en het doorlopend aanpassen van communicatie dus. Branded content en storytelling hebben een vaste plek in die mix. Bij het afstemmen van alle onderdelen in de mix speelt innovatie een zeer belangrijke rol: met steeds meer technologische mogelijkheden binnen real-time-bidding, remarketing en attributie bijvoorbeeld, maar ook met het inzetten van media die net als je merk snel kunnen veranderen, zoals mobile.
Kortom, er staat steeds minder vast in rigide jaarschema’s. Het wordt flexibel omgaan met budgetten, niet alleen binnen een mediumtype, maar ook over mediumtypen heen. Dat vergt flexibiliteit van alle betrokken partijen.
Mediabureaus stellen zich meer op als partner, vervullen een regisseurs-functie. Dan heb je het logischerwijs vaker over marketing dan over alleen communicatie of media. En dat gaat hand in hand met de snelle technologische ontwikkelingen in het vak.
Boven alles is 2016 het jaar waarin we met een glimlach de schouders eronder zetten.
Ik ben net terug van vakantie en kan niet wachten om weer te gaan knallen dit jaar. Want man, wat is ons vak mooi.
Léonie Koning is Managing Director Initiative
Deze bijdrage is onderdeel van Forum Advertentiemarkt 2016
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management