Léonie Koning: 'Als merk moet je je schoenen uittrekken'

  • Bureaus
  • 15 jan 2016 @ 14:16
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Mediabureau

2016 is hét moment om als merk je schoenen uit te trekken. Barefoot running noemen we dat bij Initiative. Zo blijf je als merk dynamisch. Want dát is wat het komende jaar de boventoon gaat voeren: dynamische marketing. Niet in de zin van “wat verandert het allemaal snel”, maar als verzamelbegrip voor een werkwijze waarin continu aanpassen van plannen het uitgangspunt is.

Want de tijd dat je kon volstaan met 1 boodschap voor iedereen is nu echt voorbij. Verschillende boodschappen voor verschillende groepen in verschillende stadia van de consumer journey. Continu testen en het doorlopend aanpassen van communicatie dus. Branded content en storytelling hebben een vaste plek in die mix. Bij het afstemmen van alle onderdelen in de mix speelt innovatie een zeer belangrijke rol: met steeds meer technologische mogelijkheden binnen real-time-bidding, remarketing en attributie bijvoorbeeld, maar ook met het inzetten van media die net als je merk snel kunnen veranderen, zoals mobile.

Kortom, er staat steeds minder vast in rigide jaarschema’s. Het wordt flexibel omgaan met budgetten, niet alleen binnen een mediumtype, maar ook over mediumtypen heen. Dat vergt flexibiliteit van alle betrokken partijen.
 
Mediabureaus stellen zich meer op als partner, vervullen een regisseurs-functie. Dan heb je het logischerwijs vaker over marketing dan over alleen communicatie of media. En dat gaat hand in hand met de snelle technologische ontwikkelingen in het vak.
 
Boven alles is 2016 het jaar waarin we met een glimlach de schouders eronder zetten.



Ik ben net terug van vakantie en kan niet wachten om weer te gaan knallen dit jaar. Want man, wat is ons vak mooi.

Léonie Koning is Managing Director Initiative

www.initiative.nl

 

Deze bijdrage is onderdeel van Forum Advertentiemarkt 2016

Dat forum staat hier

 

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken