KWF en Kruidvat wijzen op belang goede zonbescherming
- Content
- 3 mei 2023 @ 06:56
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 mei 2023 @ 06:56
- Michiel van Zaane
Nu het weer lente is brengen Nederlanders meet tijd buitenshuis door. Lekker, maar te veel uv-stralen verhogen het risico op huidkanker, huidverbranding en huidveroudering. Om zoveel mogelijk Nederlanders bewust te maken van het belang van goede zonbescherming slaan KWF en Kruidvat de handen ineen.
Uit onderzoek* in opdracht van Kruidvat blijkt dat 9 op de 10 Nederlanders zich bewust is van deze risico’s. Toch beschermt lang niet iedereen zich goed genoeg tegen de zon. Slechts één op de vijf mensen geeft aan zich voldoende in te smeren, terwijl één derde zich zelden of nooit insmeert. Uit het onderzoek blijkt dat ongeveer de helft er helemaal niet bij stilstaat dat het op zonnige dagen verstandig is zonnebrandproducten te gebruiken. Zulke ‘vergeten smeermomenten’ doen zich vooral voor als zij winkelen (57%), op het terras zitten (45%) of tijdens het wandelen en fietsen (42%). Daarnaast vergeten zes op de tien Nederlanders zich na het zwemmen vaak opnieuw in te smeren. Ook smeert ruim een derde zich niet in op zonnige dagen in de herfst of winter. Wanneer wel wordt gesmeerd, vergeten we het vaakst de voetzolen (56%), oren (38%) en knieholtes (36%).
Zandkorrels grootste ergernis
Er bestaan twijfels over hoeveel zonnebrandcrème per smeerbeurt nodig is. Bijna de helft van de Nederlanders heeft geen idee dat zo’n zeven theelepels crème bij elke smeerbeurt verstandig is. De Nederlanders die zich zelden of nooit insmeren geven als excuus tijdig schaduw te zoeken (43%), het een onprettig gevoel te vinden (18%) of dat hun huid het niet nodig heeft (27%). En wanneer we ons dan insmeren, gaat het niet altijd zonder irritaties. De grootste ergernissen zijn voor ruim zeven op de tien Nederlanders de zandkorrels die aan je huid blijven plakken en het feit dat je niet overal bij komt, zoals je rug (58%). 7% van de Nederlanders smeert om deze reden nooit zijn rug in.
KWF en Kruidvat slaan handen ineen
KWF zet zich al jaren in om advies te geven over verstandig zonnen. Linda Sumner, Woordvoerder bij KWF: ‘Geniet van de zon, maar bescherm jezelf goed tegen de schadelijke straling ervan. Draag zonbeschermende kleding, vermijd de zon tussen 12.00 uur en 15.00 uur en smeer jezelf goed in: elke twee uur met minstens factor 30.’ KWF en Kruidvat slaan de handen ineen om zonbescherming te stimuleren. KWF gaat tijdens sportevents en in winkelstraten in gesprek over goede zonbescherming. Hierbij worden Kruidvat Solait zonbeschermingsproducten uitgedeeld. Ook zijn tips voor verantwoord zonnen terug te vinden in alle communicatie van Kruidvat, van winkels tot online.
Duurzame zonnebrand
Slechts 12 procent van de Nederlanders heeft duurzaamheid in de top drie staan van aankoopmotieven bij de aanschaf van zonnebrandproducten. De helft geeft aan duurzaamheid niet zo belangrijk te vinden en één op de twee consumenten heeft twijfels bij het duurzame karakter van zonnebrand. Tegelijkertijd erkent 57 procent dat zonnebrandmiddelen een negatieve bijdrage leveren aan de oceanen. Niek Schipper, Trading Director A.S. Watson Health & Beauty Benelux: ‘Reden genoeg voor Kruidvat om bij het ontwikkelen van het Solait assortiment respect voor de huid én de oceaan als uitgangspunt te nemen. Een groot deel van de Solait producten zijn dan ook vrij van microplastics. De producten zijn grotendeels biologisch afbreekbaar, verpakt in een recyclebare verpakking en bovendien betaalbaar. Hiermee is verantwoorde zonbescherming voor zoveel mogelijk consumenten bereikbaar.’
* Online onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van Kruidvat in maart 2023 onder 1.000 Nederlanders, representatief op geslacht, leeftijd en diploma.
Foto: ©gabriela0168/123RF.COM
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kruidvat investeert in inhouse... 09-05-2025
- Home ontwikkelt introductiecampagne... 02-05-2025
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management