Lego introduceert nieuwe thema Dreamzzz met contentserie
- Content
- 2 mei 2023 @ 14:34
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 mei 2023 @ 14:34
- Michiel van Zaane
De Lego Groep brengt de kracht van dromende kinderen tot leven in het nieuw thema Dreamzzz. Dreamzzz wordt op 15 mei wereldwijd gelanceerd met een tiendelige contentserie, in augustus worden de producten uitgebracht die aansluiten bij de contentserie.
Voor het nieuwe thema werden wereldwijd 23.000 kinderen tussen de 6 en 12 jaar gevraagd naar hun dromen. Vanuit Nederland deden 555 kinderen mee aan het onderzoek om dromen beter te begrijpen. Met dit nieuwe thema wil de Lego Groep het belang van dromen uitlichten en kinderen stimuleren om hun dromen tot leven te brengen en bovenal te genieten van de creatieve droomwereld.
‘Lego Dreamzzz is ons allereerste concept dat de wondere wereld van dromen viert en verkent wat er gebeurt als dromen werkelijkheid worden. Creativiteit is daarbij de superkracht!’, aldus Marloes Zwagerman, Manager Brand Relations Benelux van de LEGO Groep. ‘We willen dat kinderen zich gesterkt voelen om hun stoutste dromen tot leven te brengen en te genieten van creativiteit tijdens het dromen.’
Dreamzzz de serie
De contentserie is te zien via Netflix, Prime, RTL en Youtube. In de serie volg je de avonturen van schoolvrienden, Mateo, Izzie, Cooper, Logan en Zoey. Ze sluiten zich aan bij een geheim bureau en leren daar hun verbeeldingskracht te gebruiken om naar de droomwereld te reizen en om de Nachtmerriekoning te verslaan. In augustus volgen de sets die aansluiten op het thema én de serie.
Naast het grootschalige onderzoek onder kinderen is er door de R&D afdeling van de Lego Groep ruim drie jaar gewerkt aan het thema. Bijzonder is de bijdrage van de Nederlandse Marcia Marks Laursen, Head of Product voor Lego Dreamzzz: ‘Kinderen zijn erg betrokken geweest bij het ontwikkelingsproces van LEGO DREAMZzz. Wat steeds weer naar voren kwam is dat kinderen het meest creatief waren als het uitgangspunt van de producten en content geïnspireerd was door dromen en de droomwereld. Dromen is daarom het uitgangspunt geworden rondom dit nieuwe thema.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing