Lego introduceert nieuwe thema Dreamzzz met contentserie

Lego introduceert nieuwe thema Dreamzzz met contentserie
  • Content
  • 2 mei 2023 @ 14:34
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Lego Groep brengt de kracht van dromende kinderen tot leven in het nieuw thema Dreamzzz. Dreamzzz wordt op 15 mei wereldwijd gelanceerd met een tiendelige contentserie, in augustus worden de producten uitgebracht die aansluiten bij de contentserie.

Voor het nieuwe thema werden wereldwijd 23.000 kinderen tussen de 6 en 12 jaar gevraagd naar hun dromen. Vanuit Nederland deden 555 kinderen mee aan het onderzoek om dromen beter te begrijpen. Met dit nieuwe thema wil de Lego Groep het belang van dromen uitlichten en kinderen stimuleren om hun dromen tot leven te brengen en bovenal te genieten van de creatieve droomwereld.

 ‘Lego Dreamzzz is ons allereerste concept dat de wondere wereld van dromen viert en verkent wat er gebeurt als dromen werkelijkheid worden. Creativiteit is daarbij de superkracht!’, aldus Marloes Zwagerman, Manager Brand Relations Benelux van de LEGO Groep. ‘We willen dat kinderen zich gesterkt voelen om hun stoutste dromen tot leven te brengen en te genieten van creativiteit tijdens het dromen.’

Dreamzzz de serie
De contentserie is te zien via Netflix, Prime, RTL en Youtube. In de serie volg je de avonturen van schoolvrienden, Mateo, Izzie, Cooper, Logan en Zoey. Ze sluiten zich aan bij een geheim bureau en leren daar hun verbeeldingskracht te gebruiken om naar de droomwereld te reizen en om de Nachtmerriekoning te verslaan. In augustus volgen de sets die aansluiten op het thema én de serie.

Naast het grootschalige onderzoek onder kinderen is er door de R&D afdeling van de Lego Groep ruim drie jaar gewerkt aan het thema. Bijzonder is de bijdrage van de Nederlandse Marcia Marks Laursen, Head of Product voor Lego Dreamzzz: ‘Kinderen zijn erg betrokken geweest bij het ontwikkelingsproces van LEGO DREAMZzz. Wat steeds weer naar voren kwam is dat kinderen het meest creatief waren als het uitgangspunt van de producten en content geïnspireerd was door dromen en de droomwereld. Dromen is daarom het uitgangspunt geworden rondom dit nieuwe thema.’



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken