Campagne KNHB om jeugd kennis te laten maken met hockey

- Content
- 31 aug 2023 @ 09:41
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 aug 2023 @ 09:41
- Michiel van Zaane
De KNHB (Koninklijk Nederlandse Hockeybond) is gestart met de landelijke mediacampagne ‘Kom je buitenspelen? Op de hockeyclub!’ om de jongste jeugd kennis te laten maken met hockey. Door middel van video's en andere uitingen wil de campagne laten zien dat hockey leuk en stoer is.
Marieke Nievergeld Schijvens, manager marketing en communicatie, over de campagne: ‘De campagne sluit aan op een belangrijk thema van onze strategische visie: Hockey overal voor iedereen. We willen dat hockey een toegankelijke sport is voor iedereen en dat begint met het aantrekken van jeugd. Plezier is hierbij het allerbelangrijkst want kinderen leren door te spelen en hockey is snel, uitdagend en vooral heel erg leuk! Op een hockeyclub ontwikkelen kinderen zich niet alleen sportief maar ook het sociale aspect is belangrijk. Hockey wordt -helaas- nog te vaak gezien als een dure en elitaire sport alleen voor de happy few. Met deze campagne willen we juist een grotere groep aanspreken zodat iedereen kennis kan maken met de hockeysport.’
Onderzoekers
De campagneopzet is gebaseerd op inzichten uit onderzoek onder hockeyers en ‘niet hockeyers’ en richt zich op kinderen en ouders voor wie hockey misschien niet meteen de eerste logische keuze is. De campagne moet kinderen inspireren en heeft een krachtige en speelse uitstraling. Ouders worden geïnformeerd over de voordelen van een teamsport en de clubcultuur. De online strategie wordt aangevuld met digitale posters in met name winkelgebieden verspreid over het land. Het lokale karakter van de campagne is belangrijk omdat hierbij wordt samengewerkt met de 325 hockeyverveningen in heel Nederland. Op de website http://www.opdehockeyclub.nl20 kunnen ouders alle informatie vinden om kinderen kennis te laten maken met hockey. Wat heb je bijvoorbeeld allemaal nodig? Welke club zit er in de buurt? Een proeftraining is altijd gratis en veel hockeyclubs bieden het Funkey concept aan; een lesprogramma voor de 4 en 5 jarigen dat gericht is op spelenderwijs goed leren en bewegen.
Het eerste deel van de mediacampagne start eind augustus en loopt door tot midden oktober. In 2024, na de start van de tweede seizoenshelft, krijgt de campagne een vervolg.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kruidvat investeert in inhouse... 09-05-2025
- Home ontwikkelt introductiecampagne... 02-05-2025
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management