De 5 belangrijkste contentmarketing trends medio 2017

De 5 belangrijkste contentmarketing trends medio 2017
  • Content
  • 19 jun 2017 @ 11:13
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • ContentStrategie

Begin 2017 zijn er veel contentmarketing trends voorspeld. Inmiddels zijn we een aantal maanden verder. Een mooi moment dus om de vorderingen in kaart te brengen. Welke trends blijken nu écht een grote rol te spelen in de wereld van de contentmarketing? En waar moet je als bedrijf rekening mee houden als je contentmarketing wil inzetten?

Contentstrategie opstellen
Met een goede voorbereiding neemt de kans op succes met contentmarketing aanzienlijk toe. Het is dus een goed teken dat steeds meer bedrijven de waarde inzien van een gedegen contentstrategie. Er is in de afgelopen maanden dan ook een grote stijging geweest in het aantal bedrijven met een contentstrategie. Het bepalen van de doelen, de doelgroep, de kanalen en de soorten content is grof samengevat de eerste stap. Daarbij is het belangrijk om creatief om te gaan met de contentmarketing mogelijkheden voor jouw bedrijf. 

Hoge kwaliteit content
Het is inmiddels duidelijk dat de focus ligt op content van hoge kwaliteit. Content die van waarde is voor je bezoeker zal meer betrokkenheid genereren. Bovendien beloont Google je hiermee in je ranking. Contany.nl heeft op deze trend ingespeeld middels de Blogservice Premium. We schrijven superblogs, ofwel uitgebreide blogartikelen (ca. 2000 woorden) die geschreven worden vanuit betrouwbare en grondige onderzoeken en/of interviews. Zeker voor bedrijven in een specifieke niche zal deze manier van content creatie zijn vruchten afwerpen. Wellicht zul je het aantal bezoekers zien dalen, maar het aantal relevante bezoekers stijgt. Dit is uiteindelijk bevorderlijk voor zowel de betrokkenheid als het aantal conversies.

Ad blockers marketing
Contentmarketeers opgelet! Ad blockers benadrukken de focus op kwalitatief hoogwaardige content. Het is aan te raden om tijd vrij te maken voor het creëren van hoogwaardige content voor je doelgroep. Zo zullen meer relevante bezoekers via organisch verkeer je website bekijken. Een extra voordeel is dat je middels organisch verkeer meer relevante bezoekers naar je website genereert. Bovendien houden de effecten van blijvende content uiteraard langer aan dan dat van advertenties die vooral op de korte termijn voordelen bieden.

Contentmarketing team
Een sterk contentmarketing team heeft meer nodig dan alleen een goede schrijver. Zorg ervoor dat je de juiste mensen bij elkaar zet voor de beste resultaten. Een editor, content strategist en distributie specialist mogen niet ontbreken. Een goede communicatie tussen de teamleden is van groot belang. Zorg ervoor dat je op één lijn ligt. Door vanuit een contentstrategie te werken, is daarover weinig discussie mogelijk. De meest effectieve teams hebben minstens één keer in de week overleg. In dit overleg is het aan te raden om vanuit behaalde resultaten verbeteringen en/of nieuwe ideeën door te voeren.

Visuele of tekstuele content?
Er vindt een verschuiving plaats binnen de contentmarketing: tekstuele content wordt indien mogelijk vervangen door visuele content. Kan jij jouw content ook weergeven in de vorm van een video, gif, afbeelding of infographic? Kies daar dan eens voor. Zo kunnen je bezoekers hun actieve leeshouding inwisselen voor een meer ontspannen houding. Ben je bang dat je afbeeldingen niet gevonden worden? Geen zorgen, want Google kan afbeeldingen inmiddels goed lezen.

 

Bekijk ook de punten omschreven in een handige infographic, via Contany.nl

Door: Sophie van Eijck, contentmarketeer bij Contany.nl

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken