'Ontwrichtende verpakking werkt'

'Ontwrichtende verpakking werkt'
  • Design
  • 30 jul 2014 @ 11:21
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • DesignonderzoekPackaging design

Het voelt als een open deur, maar een eye tracking-onderzoek van EyeSee in opdracht van Smurfit Kappa laat nu dan zien dat ‘disruptive’ verpakking, een verpakking ontworpen om anders te zijn, goed kan werken. Een ongebruikelijke verpakking wordt volgens de studie 76 procent meer opgemerkt door shoppers dan een ‘gewone’ verpakking.

EyeSee gebruikte een webcam en volgde de blik van mensen op een virtueel schap. Naast dat ‘ontregelende’ verpakking 76 procent meer wordt opgemerkt in de eerste vijf seconden, wordt de verpakking volgens dit onderzoek ook beter onthouden. 79 Procent meer.

Olivier Tilleuil, managing director en oprichter van EyeSee: ‘Tussen de 40 en 70 procent van de aankoopbeslissingen wordt in de winkel gemaakt en 86 procent van de consumenten switcht regelmatig van merk. Daarom is het ontzettend belangrijk om het eerste product te zijn dat opvalt.’

Precies weten hoe het onderzoek is uitgevoerd en benieuwd naar alle resultaten? Op de site van Smurfit Kappa een uitgebreid bericht

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken