OD ontwikkelt nieuw design voor Groenland Schoonmaakazijn

OD ontwikkelt nieuw design voor Groenland Schoonmaakazijn
  • Design
  • 4 aug 2015 @ 09:40
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • SustainablePackaging designProductdesign

Ontwerpbureau OD ontwikkelde het merk- en verpakkingsdesign voor de nieuwe lijn biologisch afbreekbare Schoonmaakazijn van Groenland. De spanning tussen de zachte natuurlijke oorsprong en de krachtige werking van het product vormde de basis voor de nieuwe merkstrategie. Resultaat hiervan is een creatief concept dat de kringloop van het product centraal stelt: een fles gemaakt van 100% gerecycled PET-materiaal.

Met een schuine bovenzijde - die een opgaande lijn vormt en het uitschenken vergemakkelijkt - wordt in het design van de fles een link gelegd naar 'het verbeteren van de wereld', aldus OD. Bij deze instelling past volgens het designbureau ook de schenkdop waarmee verspilling wordt voorkomen. De Groenland blaadjes geven een stevig handgevoel en visualiseren de natuurlijke oorsprong. Met praktische tips wordt het schoonmaken de consument gemakkelijker gemaakt. De introductie van de nieuwe fles wordt met een geïntegreerde campagne begeleid.

OD ontwikkelde eerder creatief werk voor onder andere Jumbo Supermarkten, Hans Anders en Stegeman.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken