OD ontwikkelt nieuw design voor Groenland Schoonmaakazijn
- Design
- 4 aug 2015 @ 09:40
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - SustainablePackaging designProductdesign
- 4 aug 2015 @ 09:40
- Redactie Design
Ontwerpbureau OD ontwikkelde het merk- en verpakkingsdesign voor de nieuwe lijn biologisch afbreekbare Schoonmaakazijn van Groenland. De spanning tussen de zachte natuurlijke oorsprong en de krachtige werking van het product vormde de basis voor de nieuwe merkstrategie. Resultaat hiervan is een creatief concept dat de kringloop van het product centraal stelt: een fles gemaakt van 100% gerecycled PET-materiaal.
Met een schuine bovenzijde - die een opgaande lijn vormt en het uitschenken vergemakkelijkt - wordt in het design van de fles een link gelegd naar 'het verbeteren van de wereld', aldus OD. Bij deze instelling past volgens het designbureau ook de schenkdop waarmee verspilling wordt voorkomen. De Groenland blaadjes geven een stevig handgevoel en visualiseren de natuurlijke oorsprong. Met praktische tips wordt het schoonmaken de consument gemakkelijker gemaakt. De introductie van de nieuwe fles wordt met een geïntegreerde campagne begeleid.
OD ontwikkelde eerder creatief werk voor onder andere Jumbo Supermarkten, Hans Anders en Stegeman.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing