Welkoop lanceert nieuwe huisstijl

Welkoop lanceert nieuwe huisstijl
  • Design
  • 14 jul 2016 @ 11:28
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

Welkoop, winkelketen op het gebied van tuin en dier, heeft een nieuwe huisstijl. De nieuwe omnichannelstrategie vond de retailer hier aanleiding voor. Vuurland creative consultancy en Claessens Erdmann architects & designers hebben de nieuwe huisstijl ontwikkeld. Deze is doorgevoerd in alle communicatie: online, instore en in print.

‘We behouden ons eigen karakter, maar de nieuwe huisstijl is frisser en strakker en leent zich heel makkelijk voor toepassingen in alle uitingen - ook online’, zegt Paul Burger, algemeen directeur AgriRetail (Welkoop). ‘Het resultaat is één heldere en herkenbare visuele identiteit die heel goed laat zien waar we voor staan: service en betaalbare kwaliteit.’

Omnichannel
Aanleiding voor de nieuwe huisstijl is de keuze van de nieuwe omnichannelstrategie van Welkoop. ‘De online Welkoopwinkel en de fysieke Welkoopwinkels zijn in deze strategie volledig geïntegreerd. Dit komt terug in de nieuwe huisstijl, visuele identiteit, waarin de communicatie in de winkels en online volledig op elkaar afgestemd is.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken