Seedlip lanceert eerste NoLo cocktailbar
- Food-en-retail
- 1 aug 2018 @ 09:06
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 1 aug 2018 @ 09:06
- Peter van Woensel Kooy
Seedlip is een krachtig smakende, gedistilleerde non-alcoholische spirit. Het merk lanceerde recentelijk wereldwijd de eerste No & Low cocktailbar, afgekort N o L o. Volgens de betrokken marketeers is dit een barconcept dat de nadruk legt op de smaak en ingrediënten van een cocktail in plaats van op dronken worden.
De pop-up bars waren de laatste dagen van juli gevestigd in bekende cocktail hang outs zoals Dandelyan in Londen, Walker Inn in LA, PS40 in Sydney, Flying Dutchmen Cocktails in Amsterdam en Tjoget in Stockholm. De bedoeling is dat de bijbehorende receptuur voor Seedlip-shakes blijven hangen bij de gastheren en -dames, want deze bars presenteerden gelijktijdig hun eigen No & Low Seedlip cocktails. MarketingTribune nam een kijkje in Amsterdam.
Creaties met Seedlip
Het Nederlands menu voor de No & Low Seedlip cocktails is samengesteld door de eigenaren Tess Posthumus (die al drie jaar in de top 10 van beste bartenders ter wereld staat, red.) en Timo Janse van Flying Dutchmen Cocktails in samenspraak met Seedlip. Zo staan er vier cocktails van Tess en Timo op het menu aangevuld met creaties van Seedlip. Ook de bekende Vlaamse cocktailshaker Lou Claessens manifesteerde zich in de Seedlip pop up bar.
Eigenzinnige baas
Ben Branson, oprichter van Seedlip: 'We zijn ongelooflijk trots dat we samenwerken met een aantal van 's werelds beste bartenders om N o L o te lanceren. Socializen zou moeten gaan over gezelligheid, betrokkenheid en een focus op smaak en ingrediënten in plaats van alcohol.' Met de lancering van 's werelds eerste non-alcoholische spirit in 2015 en door de ondersteuning van de beste chefs & bartenders wereldwijd, is Seedlip een pionier op het gebied van non-alcoholische cocktails stelt Branson. 'Seedlip zal de groei van deze categorie blijven leiden, niet alleen met N o L o, maar ook met nieuwe productlanceringen later dit jaar', aldus de baas. Seedlip is door Branson gecreëerd in de keuken van zijn 14de eeuwse Britse hoeve, met een kleine koperen distilleerketel en een kopie van het boek The Art of Distillation in de hand. Dit boek is geschreven in 1651 voor apothekers om uitleg te geven over het maken van gedistilleerde non-alcoholische kruidengeneesmiddelen. Medewerkers van Branson komen geregereld helpen met de oogst op de hoeve en houden er inspiratie- en brainstormsessies over de opmerkelijk geurende distillaten en mogelijke nieuwe varianten. Ziehier een uitgebreider video-interview met Branson, ook over zijn marketing.
Met mooie geur maar zonder smaak
Het viel ons test panel op, nadat Claessens twee borrelglaasjes met pure Seedlip liet proeven, dat vooral de geur sterk is. Op de tong resteert bij de variant 'Garden' haast een neutrale smaak en dan niets. Een ideale cocktailcomponent. De variant 'Spice' geurt meer naar oosterse kruiden zoals kruidnagel en speculaas, is op de tong iets intenser en ontwikkelt dan een sterke afdronk. Een veel prominentere cocktailcomponent. Claessens liet ons vier cocktails proeven waarin je de alcohol niet mist. En waarvan uw reporter de combi 'Smoked Tomato' het spannendst vond: Seedlip Garden, vers tomatensap en gerookt hooi met geschaafde jalapeno. De volgende dag stonden we opvallend fris op, met scherpe herinneringen aan een mooie proeverij. De cocktails kunnen vanaf nu in de betrokken bars besteld worden.
(PvWK)
Hieronder ter inspiratie het Seedlip Garden Sour Cocktail recept op video.
Volledige lijst met betrokken bars N o L o :
London - Dandelyan
LA – Walker Inn
Sydney - PS40
Amsterdam - Flying Dutchmen Cocktails
Stockholm - Tjoget
Barcelona - Paradiso
Edinburgh - Lucky Liquor
China – Hope & Sesame
Hong Kong - The Old Man
Edinburgh - Lucky Liquor
Auckland – Parasol & Swing
Melbourne - Black Pearl
Singapore - Operation Dagger
San Francisco - Trick Dog
Toronto - Pretty Ugly
Toronto – Bar Raval
Over Seedlip
'Het Seedlip hoofdkantoor bevindt zich in Londen. Seedlip heeft de natuur hoog in het vaandel staan en wilt wereldwijd de manier van drinken veranderen door te pionieren met de eerste gedistilleerde non-alcoholische spirit ter wereld. Seedlip lost het dilemma "What to drink when you're not drinking" op met een verfijnd en volwassen alternatief voor de veelal zoete of fruitige opties. Seedlip wordt geserveerd bij prestigieuze cocktailbars, hotels, restaurants en retail in Amsterdam, Londen, Barcelona, Stockholm, Berlijn, Kopenhagen, Milaan, Hong Kong, New York, Los Angeles, San Francisco, Sydney en Melbourne.' Meer info klik hier.
(bron: Seedlip)
Impressie van de lancering NoLo-cocktailbar concept onlangs in Odeon bar (a.k.a. Flying Dutchman), Amsterdam. Foto boven: Seedlip. Foto-impressie credits: PvWK/HFvV. De beroemde cocktailshaker in beeld is Lou Claessens uit Antwerpen.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- neus
- Flying Dutchman
- geur
- shaker
- Antwerpen
- Seedlip
- Lou Claessens
- cocktailshaker
- reuk
- Odeon
- alcoholvrij
- bonen
- puur
- borrel
- Seedlip
- Engeland
- oprichter
- Ben Branson
- No Lo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
- [marketeer 200] Chiel van Leeuwen -... 26-04-2024
- Jumbo lanceert Deep screen - 3D... 26-04-2024
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing