Aldi zet brood in het zonnetje in nieuwe marketingcampagne

  • Food-en-retail
  • 27 feb 2023 @ 15:34
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Een grote eter komt in een gemiddeld Nederlands gezin regelmatig voor. Brood is in dat geval een populaire hap om bijvoorbeeld pubertrek te stillen. Aldi zegt dat te weten en biedt daarom 'net zo versgebakken brood, van Nederlandse tarwe, maar dan goedkoper'.

Aldi weet dat en heeft daarom net zo versgebakken brood, van Nederlandse tarwe, maar dan goedkoper in de schappen liggen, zo is de gedachte. 'Het is de hoogste tijd om dat aan heel Nederland te vertellen. Vanaf morgen is de commercial te zien op de Nederlandse televisie en komt de campagne Net zo vers gebakken, maar dan goedkoper terug op alle marketingkanalen', volgens Aldi.

Luca Bade, Manager Campaigns bij Aldi in Nederland: ‘In lijn met de intussen vertrouwde Aldi campagnes willen we als positieve bondgenoot dichtbij de dagelijkse realiteit van de consument blijven. Daarom koppelen we een heldere claim aan een herkenbare situatie voor onze doelgroep. We zien een gezin, waar de puberzonen het dagelijkse brood als sneeuw voor de zon doen verdwijnen. En dan kun je maar beter slim inkopen. Het brood bij Aldi is zo aantrekkelijk geprijsd, dat het voor mensen moeilijk is om te geloven dat de kwaliteit goed is. En toch is dat echt zo; lekker vers gebakken, gemaakt van Nederlandse tarwe, maar dan goedkoper. Natuurlijk wel.’

Paradepaardje van het broodassortiment
De Bakkersgoud Rustiek broden van Aldi vallen goed in de smaak bij de consument, stelt de retail discounter. Vanaf de introductie eind 2018 zijn er miljoenen van verkocht en is het Bakkersgoud Rustiek Extra Volkoren zelfs bekroond tot Huismerkproduct van het Jaar 2021. Uniek aan het Bakkersgoud Rustiek assortiment is de ambachtelijke wijze waarop de broden worden gemaakt, met uitsluitend Nederlandse tarwe, gemalen door de Waddenmolen in het Groningse Uithuizermeeden. 'Op die manier werkt Aldi aan korte en transparante ketens.'
Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK)


Credits Brood-commercial Aldi
Opdrachtgever: Aldi - Rick Bouwmeester, Luca Bade en Wendy Meijer
Advertising Agency: Indie Amsterdam
Production Company: Indie Amsterdam
Director: Arne Toonen
D.O.P.: Jeroen de Bruin
Offline editor: Nikki Gorissen
Post-production: The Compound en Berend van Eerde
Grading: De Grot
Sound Design: Studio Levalo
Music: Amp Amsterdam / the sonic brand company











Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken