Aldi zet brood in het zonnetje in nieuwe marketingcampagne
- Food-en-retail
- 27 feb 2023 @ 15:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 27 feb 2023 @ 15:34
- Peter van Woensel Kooy
Een grote eter komt in een gemiddeld Nederlands gezin regelmatig voor. Brood is in dat geval een populaire hap om bijvoorbeeld pubertrek te stillen. Aldi zegt dat te weten en biedt daarom 'net zo versgebakken brood, van Nederlandse tarwe, maar dan goedkoper'.
Aldi weet dat en heeft daarom net zo versgebakken brood, van Nederlandse tarwe, maar dan goedkoper in de schappen liggen, zo is de gedachte. 'Het is de hoogste tijd om dat aan heel Nederland te vertellen. Vanaf morgen is de commercial te zien op de Nederlandse televisie en komt de campagne Net zo vers gebakken, maar dan goedkoper terug op alle marketingkanalen', volgens Aldi.
Luca Bade, Manager Campaigns bij Aldi in Nederland: ‘In lijn met de intussen vertrouwde Aldi campagnes willen we als positieve bondgenoot dichtbij de dagelijkse realiteit van de consument blijven. Daarom koppelen we een heldere claim aan een herkenbare situatie voor onze doelgroep. We zien een gezin, waar de puberzonen het dagelijkse brood als sneeuw voor de zon doen verdwijnen. En dan kun je maar beter slim inkopen. Het brood bij Aldi is zo aantrekkelijk geprijsd, dat het voor mensen moeilijk is om te geloven dat de kwaliteit goed is. En toch is dat echt zo; lekker vers gebakken, gemaakt van Nederlandse tarwe, maar dan goedkoper. Natuurlijk wel.’
Paradepaardje van het broodassortiment
De Bakkersgoud Rustiek broden van Aldi vallen goed in de smaak bij de consument, stelt de retail discounter. Vanaf de introductie eind 2018 zijn er miljoenen van verkocht en is het Bakkersgoud Rustiek Extra Volkoren zelfs bekroond tot Huismerkproduct van het Jaar 2021. Uniek aan het Bakkersgoud Rustiek assortiment is de ambachtelijke wijze waarop de broden worden gemaakt, met uitsluitend Nederlandse tarwe, gemalen door de Waddenmolen in het Groningse Uithuizermeeden. 'Op die manier werkt Aldi aan korte en transparante ketens.'
Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK)
Credits Brood-commercial Aldi
Opdrachtgever: Aldi - Rick Bouwmeester, Luca Bade en Wendy Meijer
Advertising Agency: Indie Amsterdam
Production Company: Indie Amsterdam
Director: Arne Toonen
D.O.P.: Jeroen de Bruin
Offline editor: Nikki Gorissen
Post-production: The Compound en Berend van Eerde
Grading: De Grot
Sound Design: Studio Levalo
Music: Amp Amsterdam / the sonic brand company
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Luca Bade
- Rick Bouwmeester
- Indie Amsterdam
- Indie
- puber
- Luca Bade
- brood
- commercial
- Arne Toonen
- Wendy Meijer
- honger
- Aldi
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management