Heineken: langer verblijf in Rusland noodzakelijk om massaontslag te voorkomen
- Food-en-retail
- 7 mrt 2023 @ 12:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 mrt 2023 @ 12:39
- Sjaak Hoogkamer
Het hoofdkantoor van Heineken heeft de Russische afdeling van het bedrijf toestemming gegeven om nieuwe producten op de markt te brengen. Dit bericht de NOS op basis van een verklaring van Heineken.
De introductie was nodig volgens Heineken ‘om een nieuwe koper te vinden en om een faillissement te voorkomen, wat had kunnen betekenen dat honderden werknemers op straat zouden staan.’
In een nieuwe verklaring biedt het biermerk excuses aan waarom het nog langer in Rusland is gebleven. Vorige maand bleek uit onderzoek van Follow the Money dat Heineken allerlei nieuwe producten - naast varianten van Amstel ging het om frisdranken - op de markt had gebracht, terwijl het bedrijf een jaar geleden juist had beloofd uit Rusland te vertrekken, aldus de NOS.
Heineken biedt nu excuses aan. De bierbrouwer zegt dat er tijd nodig was om een koper te vinden voor Heineken Rusland en dat het in die periode noodzakelijk was om nieuwe producten te lanceren.
Het bedrijf zegt dat het merk Heineken wel meteen van de Russische markt is gehaald. Maar als er geen nieuwe producten voor in de plaats waren gekomen, had dat het einde kunnen betekenen van Heineken Rusland en zouden meer dan 1700 werknemers werkloos zijn geraakt. Bovendien dreigde er vervolging voor plaatselijke managers, omdat het strafbaar is om een bedrijf met opzet failliet te laten gaan.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management