Wouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
- Food-en-retail
- 3 apr 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaMarketing
- 3 apr 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Ceo Europa en oud-marketeer Wouter Kolk stapt per 2025 op bij Ahold Delhaize, het bedrijf waar hij dan ruim 30 jaar zal gewerkt hebben. 'Ik wil mijn horizon verder verbreden'.
'Ik ben op een punt in mijn carrière gekomen waarop ik het gevoel heb dat ik mijn leiderschap, passie en ervaring ook bij een ander bedrijf tot leven kan brengen. Nu ik onlangs ben voorgedragen om toe te treden tot de Raad van Commissarissen van AkzoNobel, kijk ik ernaar uit om mijn horizon in de uitvoerende en niet-uitvoerende sfeer verder te verbreden', zegt hij in een officiële reactie.
Mooie carrière
Kolk startte in 1991 als management trainee bij de supermarktgroep Ahold en bekleedde daarna verschillende internationale marketing- en commerciële managementfuncties. Hij was onder meer regionaal directeur Albert Heijn, GM bij Gall & Gall en general manager bij Etos. Na een tussenstap als CEO van WE Fashion –werd hij CEO van Albert Heijn. In oktober 2018 werd hij lid van de Raad van Bestuur van Ahold Delhaize en CEO van Ahold Delhaize Europe & Indonesia. Waarmee hij onder jongere marketeers veel respect afdwingt, is dat hij naast zijn drukke baan o.a. lid is van de supervisory board van de fameuze Paradiso Concert Hall in Amsterdam.
(PvWK, bronnen: MT, Ahold en Gondola.be | foto: AH)
Lees ook
- Dit interview uit Gondola magazine met Wouter Kolk (2022); en
- Waarom Wouter wel bij AH het verschil kan maken (bron MT, 2015).
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Albert Heijn
- arrière
- AkzoNobel
- respect
- retail
- Paradiso
- Wouter Kolk
- transfer
- WE
- Gall&Gall
- Ahold Delhaize
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Unox Soep in Zak positioneert zich... 29-04-2024
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
- [marketeer 200] Chiel van Leeuwen -... 26-04-2024
- Jumbo lanceert Deep screen - 3D... 26-04-2024
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing