Nieuwe campagne Diabetes Fonds toont impact diabetes
- Media
- 25 mei 2021 @ 15:17
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 mei 2021 @ 15:17
- Sjaak Hoogkamer
Diabetes Fonds lanceert een nieuwe campagne die een jaar lang landelijk zichtbaar is op radio, tv en online. De campagne ‘iedereen vrij van diabetes’ maakt zichtbaar dat diabetes 1,2 miljoen mensen in Nederland dagelijks van hun gezondheid en vrijheid berooft.
En de verwachting is dat dit aantal groeit tot bijna 1,5 miljoen mensen in 2040.
De nieuwe meerjarenstrategie en merkstrategie van het Diabetes Fonds ligt aan de basis van de nieuwe campagne.
Etelka Ubbens, algemeen directeur Diabetes Fonds: ‘In vrijheid genieten van een lang en gezond leven is niet vanzelfsprekend. Iedere week krijgen meer dan 1.000 mensen in ons land de diagnose diabetes. Iedereen kan diabetes krijgen ongeacht leeftijd, leefstijl of achtergrond. Diabetes heeft een enorme impact op de kwaliteit van leven van mensen. Of het nu gaat om type 1 of type 2, er bestaat altijd een verhoogd risico op ernstige complicaties zoals hart- en vaatziekten. Het Diabetes Fonds vraagt aandacht voor de enorme, vaak verborgen, impact die diabetes heeft op meer dan een miljoen mensen en hun families. Er zijn nog steeds veel mensen die beperkte kennis hebben van diabetes. Daarom willen we meer zichtbaarheid voor de ziekte creëren.’
Hoofdrolspelers
In de campagne wordt de impact van diabetes op het dagelijkse leven van mensen zichtbaar gemaakt. De hoofdrolspelers Babette, Nika, Wendy, Nadia, Hans, Jan-Willem en Joelle laten zien hoe diabetes hun dagelijkse bezigheden beïnvloedt. Zij en hun familieleden vertellen bijvoorbeeld over wat ze doen om de bloedsuikerwaardes onder controle te houden en wat voor complicaties diabetes heeft veroorzaakt. De campagne loopt een jaar en wordt uitgerold op landelijke en regionale media via tv-commercials, radiocommercials en online advertising. Ook worden mini-documentaires van de hoofdrolspelers via online kanalen gepubliceerd.
Het communicatiebureau van het Diabetes Fonds, DEAR, heeft de merkstrategie en de campagne ontwikkeld.
Kick off museumplein
De lancering van de campagne vond plaats op 25 mei op het Museumplein. De grote letters D-I-A-B-E-T-E-S staan op dezelfde plek als waar IAMSTERDAM vroeger stond. Het Diabetes Fonds benadrukt dat, anders dan de letters IAMSTERDAM, diabetes onuitwisbaar is.
Op de foto: Wendy Boumeester (diabetes type 2) en haar zoon Mike van Brenk, Kai Vasmel (bril) en Nena Urbach (bruine jas) (diabetes type 1).
ANP/ Hollandse Hoogte/ Jean-Pierre Jans
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing