Madelon Hoekstra (NRC Media): 'Groei zit in native advertising met respect voor de lezer'

Madelon Hoekstra (NRC Media): 'Groei zit in native advertising met respect voor de lezer'
  • Media
  • 22 dec 2015 @ 14:50
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Forum

Hoewel de klassieke print advertentiebestedingen teruglopen, stijgt het aantal abonnees op alle titels van NRC. De verkoop van betaalde abonnementen is gestegen naar ruim 255.000. Dat is 4000 meer dan een jaar geleden. En daar zitten geen (gratis) proefabonnementen in, want die bieden we niet meer aan. Dit zijn betrokken lezers...

Steeds meer mensen kiezen voor een abonnement waarbij ze doordeweeks de krant digitaal lezen en in het weekend de gedrukte versie. Deze mogelijkheid sluit aan bij hun leefritme. De lezer bepaalt hóe en wanneer hij content tot zich neemt. 

De adverteerder volgt de consument. Die is overigens al volop mobiel te vinden. En de uitdaging voor de mobiele markt is met name dat de advertentiebudgetten nog niet daar besteed worden. Dat is volgens mij voornamelijk een technisch probleem maar ik verwacht dat er oplossingen gaan komen die ervoor zorgen dat de advertentiebestedingen op mobiel sneller en makkelijker gaan groeien. Noodzakelijk is dat op mobiel, net als op online overigens, relevante, dus niet intrusive, uitingen worden geserveerd die een optimale gebruikerservaring niet in de weg staan. 

Een niet optimale gebruikerservaring intensiveert de toename van adblockers. Wij zien dat niet als probleem, maar als een logisch gevolg van de slechte gebruikerservaring die consumenten vaak ervaren bij online advertenties. NRC doet daarom al jarenlang niet aan uitingen die de content bedekken, noch aan behaverioul targetting of andere uitingen waar niemand beter van wordt, omdat ze een slechte gebruikerservaring veroorzaken.

Waar wij in geloven en waar ook absoluut de groei te zien is, is op het gebied van native advertisement: met respect voor de lezer en gericht op de doelstellingen van de adverteerder relevante content ontsluiten met een nieuwswaarde. Veel adverteerders beseffen niet dat ze beschikken over enorm veel kennis met een absolute waarde voor onze NRC lezer; het is onze kracht om die content op een effectieve wijze onder de aandacht te brengen van onze lezer. Zowel op papier maar evenzogoed online. Story telling optima forma, waarbij de user experience uitstekend is.

Madelon Hoekstra is commercieel directeur bij NRC Media.

www.nrcmedia.nl

Deze bijdrage is onderdeel van Forum Advertentiemarkt 2016

Dat forum staat hier

 
Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken