Ceo Opel succesvol op social media

Ceo Opel succesvol op social media
  • Online
  • 9 jul 2015 @ 11:37
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Karl-Thomas Neumann, de topman van Opel, scoort veel aandacht voor het merk op de sociale netwerken. Hij is nu bijna twee jaar actief op Twitter en heeft inmiddels ruim 10.000 volgers. Darmee is hij de eerste ceo van een Europese autofabrikant die het medium zo intensief gebruikt om nieuws over het merk te delen. Neumann is op Twitter te vinden via @KT_Neumann en #askKTN.

Neumann communiceert met zijn volgers via #askKTN, geeft Twitterviews met Spiegel Online over het product- en motoroffensief van Opel of met de jury van 'Auto Best' over de trofee 'Best Buy Car of Europe for 2015', die de Opel Corsa ten deel viel. Ook brengt hij live verslag, backstage, op de grootste autoshows.

YouTube
Neumanns communicatie via de nieuwe media richt zich tot iedereen die geïnteresseerd is in Opel. De CEO is ook actief met videocasting op YouTube en hij geeft ook commentaar bij actuele gebeurtenissen, zoals de staking in de Duitse kinderopvang. En hij neemt deel aan online happenings, zoals de legendarische #Icebucketchallenge.

Thomas de Buhr, managing director van Twitter Duitsland: ‘Karl-Thomas Neumann is een van de weinige Duitse bedrijfsleiders die Twitter gebruikt voor externe communicatie. Zijn account en tweets zijn authentiek, actueel en geknipt voor een innovatief automerk. Internationaal onderzoek toont aan dat dit een positieve invloed heeft op het imago van het bedrijf en dat de werknemers zich ook beter identificeren met het bedrijf.’

Johan Willems, vp Communications bij Opel: ‘Neumann ziet de nieuwe media als dé perfecte manier om te communiceren met de buitenwereld.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken