SNS zet als eerste bank in Nederland WhatsApp in
- Online
- 21 okt 2015 @ 11:18
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Interactie
- 21 okt 2015 @ 11:18
- Redactie Online
SNS zet na een succesvolle pilot van een half jaar als eerste Nederlandse bank WhatsApp in als volwaardig servicekanaal voor haar klanten. Klanten kunnen SNS ‘appen’ waar en wanneer het hen uitkomt; onderweg in de bus, het restaurant of thuis op de bank. Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur beantwoordt de bank alle appjes van klanten.
In april dit jaar vroeg SNS als eerste Nederlandse bank een deel van zijn klanten hun vragen ook via WhatsApp te stellen. Tijdens de pilot werd al snel duidelijk dat klanten zo snel en eenvoudig mogelijk met SNS in contact willen komen zonder dat iedereen meeleest of meeluistert. 'We hebben de pilot onder een groep van ca. 500 klanten getest die in totaal nabij de 3000 berichten aan ons hebben gestuurd. Hoeveel positieve reacties daartussen zitten kan ik nog niet staven omdat het kanaal zo nieuw is dat het nog niet in onze sentimentsanalyse mee gaat. Wel krijgen we dus veel positieve reacties van klanten. Elk whatsappgesprek eindigt ook positief met de opmerking dat klanten het gegeven antwoord en de snelheid waarderen. Klanten krijgen tijdens openingstijden van webcare binnen het uur een reactie', zo licht woordvoerder Sijmen Veenstra toe.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Nederlandse consument... 20-05-2025
- DDMA prolongeert Experimentation... 19-05-2025
- TikTok introduceert begeleide... 19-05-2025
- Schiphol digitaliseert... 12-05-2025
- Ad Alliance test Vertical... 12-05-2025
- Amsterdam lanceert eigen AI-assistent08-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management