Augmented reality app voor kamerplanten

Augmented reality app voor kamerplanten
  • Online
  • 18 jan 2021 @ 09:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InteractieMarketing

Het klinkt te grappig maar is een serieuze zaak: kamerplant eerst even testen voor je hem in huis haalt? Dat kan vanaf eind januari 2021 via een speciale tool in de Intratuin app.

Groenexpert Intratuin lanceert in samenwerking met het Nederlandse AR softwarebedrijf Configwise, een AR-functie waarmee gebruikers grote kamerplanten virtueel in hun woon-, werk- of slaapkamer kunnen plaatsen. De tool helpt consumenten bij het maken van de juiste keuze bij aankoop van grote kamerplanten en moedigt daarmee aan om meer groen in huis te halen. Belangrijk vindt Intratuin, nu thuiswerken nog steeds de norm is en planten met hun luchtzuiverende werking een gezond (werk)klimaat creëren in huis. De vernieuwde app is vanaf nu te downloaden in de Google Playstore en App Store.

Functionaliteit voorop
Bij de aankoop van kamerplanten twijfelen we vaak. Past deze plant in ons interieur of bij de rest van de planten? Is hij niet te groot, te klein, of valt hij weg tussen de rest van de meubels? Om voorgoed een einde te maken aan dit soort vragen lanceert Intratuin vandaag een nieuwe Augmented Reality (AR) tool in haar app. Met behulp van de nieuwe tool kunnen gebruikers vijftig verschillende kamerplanten in 3D uitproberen in huis. Zo kan je rustig bekijken welke kamerplant het best past. Je richt de camera op de ruimte waar je de plant wil plaatsen, kiest één van de kamerplanten en plaatst de plant virtueel in huis. Elise de Bruin, Manager E-commerce & Online Marketing bij Intratuin Nederland: 'Door virtuele planten in je huis te plaatsen, krijg je niet alleen zicht op hoe het bij de rest van je interieur staat, maar ook of het wel past. Het helpt de consument de juiste keuze te maken bij de aankoop van een plant en voorkomt zo miskopen en verspilling.'

Groene missie
De lancering van de AR-tool is een belangrijk onderdeel van de missie van Intratuin om mensen dichter bij een groene, natuurlijke manier van leven te brengen, aldus de initiatoren. Vakmanschap, kennis en inspiratie staan hierbij centraal. Iedere dag informeren ze hun bezoekers, on- en offline over de mogelijkheden van een gezonde, groene omgeving en inspireren ze met ideeën voor binnen en buiten. De Bruin: “Met de nieuwe app-functie willen we het makkelijker maken voor mensen om meer groen in huis te halen. Juist nu we voorlopig nog aan onze huizen gebonden zijn, is groen een belangrijke toevoeging aan je interieur: de geur, de kleur en de luchtzuiverende werking van planten dragen bij aan een gezonder thuisklimaat.” Intratuin ontwikkelde de tool in samenwerking met ConfigWise, een Nederlands softwarebedrijf gespecialiseerd in mobiele 3D tools. De vernieuwde Intratuin-app is vanaf eind januari 2021 te downloaden in de Google Playstore (Android) of in de App Store (iOS).
(PvWK)

Over Intratuin
'Intratuin is een organisatie, waarin praktijkervaring en specialistische kennis elkaar versterken. Een hechte band van samenwerkende ondernemers en beroepskrachten. De Intratuin formule bestaat 40 jaar en heeft 65 franchisevestigingen, waarvan 52 in Nederland, 3 in België en 10 in Duitsland. Intratuin is een belevenis in elk seizoen. Als tuincentrum en sfeerwinkel maakt Intratuin winkelen voor tuin, huis en balkon tot een inspirerende vrijetijdsbesteding. Kleurrijk, sfeervol, praktisch en gastvrij. En altijd biedt Intratuin iets extra’s: stylingtips, creatieve workshops en speciale acties die onze klanten elk bezoek weer op nieuwe tuin- en woonideeën brengen. Meer informatie over een vestiging in de buurt is te vinden op www.intratuin.nl.'

(bron: Intratuin)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken