Veja scoort met in-store schoenmaker
- Food-en-retail
- 2 mei 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 2 mei 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Het hippe vegan-schoenmerk Veja presenteert in een nieuwe Londense winkel een 'cobbler station' waar schoenen van alle merken gerepareerd kunnen worden. Veja heeft al meer dan 20.000 paar schoenen van diverse merken gerepareerd: een nieuwe retailbenadering.
Met de winkel in 45A Monmouth Street, Covent Garden, Londen, breidt het schoenmerk het 'Clean, Repair en Collect'-project uit naar een zesde winkel met een in-store schoenmaker.
Samen met interieur designer Deidra Hodgson heeft Veja naar eigen zeggen 'aan een nieuw impactvol concept gewerkt voor een nieuwe winkel. De 137 vierkante meter ruimte benadrukt de style van Veja: er is gebruik gemaakt van lokale materialen en en gewerkt met bestaande elementen om een simpele en duurzame omgeving te creëren.'
De retailruimte is aangekleed met 5.000 op maat gemaakte stenen uit Frankrijk. 'Deze bakstenen voegen niet alleen een moderne style toe, maar sluiten ook aan bij onze toewijding aan duurzaamheid. De keuze voor natuursteen, bekend om lage milieubelasting, weerspiegelt de inzet van Veja om bewuste keuzes te maken.'
In dit licht moeten we ook het vullen van de restock zien, meldt het schoenmerk. 'De restock zal dagelijks per fiets naar de winkel worden gebracht. Waardoor Veja laat zien dat zij zich inzetten voor het minimaliseren van de milieu-impact in het stadsleven.'
(PvWK, foto: Veja Londen)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bewust
- leer
- schoenen
- Londen
- Veja
- fiets
- duurzaam
- schoenmerk
- cobbler station
- mvo
- vegan
- circulair
- restock
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur bij...
- Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi
- RMD24 Retailmedia De kunst is de rode draad te blijven zien
- Verkoop Blokker van de baan
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in...
- Campagne voor nieuwe smaken Appelsientje
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 17-05-2024
- [marketeer 203] Arina Abbring -... 17-05-2024
- Veloretti breidt netwerk aan... 16-05-2024
- Vrouwen spenderen veel meer aan... 16-05-2024
- Westland Salades maakt eerste TVC in... 15-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing