Veja scoort met in-store schoenmaker

- Food-en-retail
- 2 mei 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 2 mei 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Het hippe vegan-schoenmerk Veja presenteert in een nieuwe Londense winkel een 'cobbler station' waar schoenen van alle merken gerepareerd kunnen worden. Veja heeft al meer dan 20.000 paar schoenen van diverse merken gerepareerd: een nieuwe retailbenadering.
Met de winkel in 45A Monmouth Street, Covent Garden, Londen, breidt het schoenmerk het 'Clean, Repair en Collect'-project uit naar een zesde winkel met een in-store schoenmaker.
Samen met interieur designer Deidra Hodgson heeft Veja naar eigen zeggen 'aan een nieuw impactvol concept gewerkt voor een nieuwe winkel. De 137 vierkante meter ruimte benadrukt de style van Veja: er is gebruik gemaakt van lokale materialen en en gewerkt met bestaande elementen om een simpele en duurzame omgeving te creëren.'
De retailruimte is aangekleed met 5.000 op maat gemaakte stenen uit Frankrijk. 'Deze bakstenen voegen niet alleen een moderne style toe, maar sluiten ook aan bij onze toewijding aan duurzaamheid. De keuze voor natuursteen, bekend om lage milieubelasting, weerspiegelt de inzet van Veja om bewuste keuzes te maken.'
In dit licht moeten we ook het vullen van de restock zien, meldt het schoenmerk. 'De restock zal dagelijks per fiets naar de winkel worden gebracht. Waardoor Veja laat zien dat zij zich inzetten voor het minimaliseren van de milieu-impact in het stadsleven.'
(PvWK, foto: Veja Londen)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- vegan
- fiets
- leer
- circulair
- cobbler station
- schoenmerk
- bewust
- duurzaam
- Londen
- mvo
- restock
- Veja
- schoenen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers