Veja scoort met in-store schoenmaker

- Food-en-retail
- 2 mei 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 2 mei 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Het hippe vegan-schoenmerk Veja presenteert in een nieuwe Londense winkel een 'cobbler station' waar schoenen van alle merken gerepareerd kunnen worden. Veja heeft al meer dan 20.000 paar schoenen van diverse merken gerepareerd: een nieuwe retailbenadering.
Met de winkel in 45A Monmouth Street, Covent Garden, Londen, breidt het schoenmerk het 'Clean, Repair en Collect'-project uit naar een zesde winkel met een in-store schoenmaker.
Samen met interieur designer Deidra Hodgson heeft Veja naar eigen zeggen 'aan een nieuw impactvol concept gewerkt voor een nieuwe winkel. De 137 vierkante meter ruimte benadrukt de style van Veja: er is gebruik gemaakt van lokale materialen en en gewerkt met bestaande elementen om een simpele en duurzame omgeving te creëren.'
De retailruimte is aangekleed met 5.000 op maat gemaakte stenen uit Frankrijk. 'Deze bakstenen voegen niet alleen een moderne style toe, maar sluiten ook aan bij onze toewijding aan duurzaamheid. De keuze voor natuursteen, bekend om lage milieubelasting, weerspiegelt de inzet van Veja om bewuste keuzes te maken.'
In dit licht moeten we ook het vullen van de restock zien, meldt het schoenmerk. 'De restock zal dagelijks per fiets naar de winkel worden gebracht. Waardoor Veja laat zien dat zij zich inzetten voor het minimaliseren van de milieu-impact in het stadsleven.'
(PvWK, foto: Veja Londen)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- schoenen
- fiets
- Londen
- mvo
- cobbler station
- schoenmerk
- restock
- bewust
- vegan
- circulair
- Veja
- duurzaam
- leer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Hema zet in op innovatie en duurzaamheid; begint programmatic...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




