Uefa lanceert #LightYourFire-campagne met song ‘Fire’
- Algemeen
- 10 mei 2024 @ 10:20
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 mei 2024 @ 10:20
- Michiel van Zaane
De Uefa heeft de officiële song voor het EK 2024 othuld: Fire, een samenwerking van de Italiaanse elektronische groep Meduza, de Grammy-genomineerde Amerikaanse band OneRepublic en de Duitse singer-songwriter Leony.
De lancering van de #LightYourFire-campagne valt samen met het nieuwe nummer, geschreven door Ryan Tedder en geproduceerd door Meduza. De campagne moedigt fans over de hele wereld aan om samen te komen en te delen wat hun passie en innerlijk vuur voedt, door middel van creatieve video's op het ritme van het nummer. Deelnemers maken kans op tickets voor de grote finale van het toernooi in Berlijn op 14 juli.
Philipp Lahm, toernooidirecteur van Uefa Euro 2024 en voormalig aanvoerder van het Duitse nationale team, zei: ‘Voetbal en muziek hebben allebei de kracht om mensen te verenigen. Als ik aan Uefa Euro 1996 denk, hoor ik Football's Coming Home in mijn hoofd. Op Uefa Euro 2024 willen we de diversiteit van Europa vieren en het gevoel van saamhorigheid versterken. Goede sport en mooie muziek moeten ons de zomer door dragen - met het Euro-anthem Fire.’
De artiesten spelen het nummer live tijdens de sluitingsceremonie. Meduza heeft daarnaast een volledige auditieve ervaring gecreëerd, een reeks composities geïnspireerd op het anthem om tv-sequenties, opkomstmuziek voor teams die het veld betreden en sleutelmomenten zoals de trofee-uitreiking te omlijsten.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ID&T Group en Unilever breiden samenwerking in experience...
- NS lift mee met songfestival met oproep internationale reizigers
- Toyota Nederland start wervingscampagne 'De snelste...
- Bezint eer ge begint
- Uefa lanceert #LightYourFire-campagne met song ‘Fire’
- Etos herinnert iedereen aan Moederdag tijdens voetbal
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing