Pathé verbindt medewerkers met sociaal netwerk Speakap

Pathé verbindt medewerkers met sociaal netwerk Speakap
  • Online
  • 29 mrt 2016 @ 10:30
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaCommunity

Pathé, de grootste bioscoopexploitant van Nederland, gaat het snel groeiende sociaal netwerk Speakap inzetten om alle medewerkers, verdeeld over 22 bioscopen in zestien steden, te bereiken en te verbinden. Met inmiddels ruim veertienhonderd aangesloten medewerkers op dit medium heeft Pathé het interne communicatiemiddel omarmd.

De bioscoopketen maakt sinds begin vorig jaar gebruik van het systeem. ‘Vanaf kantoor kunnen wij nu op ieder gewenst moment in directe verbinding staan met al onze collega’s, ongeacht plaats, tijd en functie,’ vertelt Rosa Hoekstra, HR adviseur bij Pathé Theatres.

Laagdrempelig
Speakap is een intern sociaal netwerk voor bedrijven. Naast Pathé gebruiken organisaties als de Bijenkorf, Marqt en USG People dit systeem al enige tijd. Gedeelde informatie is alleen zichtbaar voor werknemers van hetzelfde bedrijf. Het laagdrempelige medium ondersteunt de communicatie tussen alle medewerkers op een hedendaagse manier. Medewerkers kunnen via een browser of mobiele app inloggen, waarna zij de laatste updates en nieuwsberichten kunnen zien die collega’s of zijzelf hebben geplaatst. Met functionaliteit als chat en push notificaties is de medewerker altijd in contact en op de hoogte.

‘Als ik ze ergens voor nodig heb kan ik mijn medewerkers snel bereiken en zij kunnen makkelijk reageren,’ zegt Peter Heesakkers, manager Theatre bij Pathé de Kuip. Rachael, service employee bij Pathé, wijst erop dat ze met Speakap haar collega’s in woord en beeld de laatste nieuwtjes kan bijbrengen: ‘Bijvoorbeeld als er een nieuw product verkocht wordt in onze shop.’

Positief effect
Naast ondersteuning van de interne communicatie draagt Speakap bij aan de kwaliteit van de service van Pathé. Zo ziet Heesakkers dat met het communicatiemiddel alle werknemers op de hoogte blijven van de verrichtingen van andere locaties: ‘Zoiets werkt stimulerend.’

Hoekstra ziet dat de grotere verbondenheid die Speakap creëert, de teamgeest versterkt: ‘We kunnen beter successen met elkaar vieren. Met het hele bedrijf of met een specifieke groep medewerkers. Ongeacht de functie of locatie wordt iedere medewerker makkelijk betrokken.’

Doel
Pathés grote doel met Speakap is de hele organisatie kleiner en toegankelijker te maken. Hoekstra: ‘Wij beseffen dat sociale media een steeds prominentere plek innemen in het privéleven. Wij willen medewerkers graag hetzelfde communicatiegemak bieden.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken