Formitable haalt 280K op bij business angels
- Online
- 27 okt 2017 @ 16:23
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 27 okt 2017 @ 16:23
- Redactie Online
Restaurant tech challenger Formitable heeft 280 duizend euro opgehaald bij zeven business angels. Adviseur alsmede investeerder Joost Nauta van IMAgency begeleidde de eerste ronde. Het wil het geld investeren in op CRM gebaseerde features.
In Nederland is de markt voor online reserveren in handen van TripAdvisor. Het Amerikaanse reviewplatform nam in 2015 eerst IENS over. In 2016 volgde de overname van Couverts, dat jarenlang de grote concurrent was. Door de overnames is er nu één grote speler ontstaan. De technologische vooruitgang heeft volgens medeoprichter van Formitable Raymond Wilders echter stilgestaan. Hij ziet daardoor kansen om hierop in te springen. ‘We helpen restaurants om het maximale uit hun eigen kanalen te halen. Meer reserveringen, minder no-shows en een verbeterde interactie tussen restaurants en hun gasten. Ook is vastgelegd dat restaurants zelf eigenaar zijn van de klantendata. Dat heeft veel toonaangevende restaurants over de streep getrokken. Nu gaan we verder investeren in CRM gebaseerde marketingfeatures. Restaurants zitten op een schat van data', zo stelt Wilders.
Joost Nauta van IMA: ‘We helpen restaurant nu al met het aantrekken van gasten. De volgende stap is om die aangetrokken klant te leren kennen om op een later moment weer een persoonlijke aanbieding te doen. Dit kan door POS data te combineren met de gegevens van de reservering. Voor vegetariërs werkt een aanbieding van een vegetarisch menu goed. En als je graag duurdere wijnen drinkt, dan vind je een special event met een bekende sommelier waarschijnlijk ook interessant. Dit soort analyses en persoonlijke communicatie is nu weggelegd voor grotere webshops, terwijl het voor restaurants ook super belangrijk is om gasten over langere termijn terug te laten komen.
Klanten
Restaurant die tickets actiematig inzetten zijn onder andere John Dory en Restaurant Johannes. Restaurants die met tickets werden om no-shows te voorkomen zijn Nacarat van Ron Blaauw, sterrenrestaurant Cucina del Mondo en in de toekomst 212, het nieuwe restaurant van tweesterrenchef Richard van Oostenbrugge.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nederlandse e-commerce groeit - Ikea en MediaMarkt nieuw in...
- [column] De schizofrene ziel van de AI-industrie
- AI-modus komt naar 'Google Zoeken' in Nederland - Nieuwe AI...
- Polestar lanceert filmische onthulling met Alexander Skarsgård
- [onderzoek] Vertrouwen Gen Z in social media bijna gelijk aan...
- OBA lanceert nieuw digitaal huis voor Amsterdammers
Laatste Nieuws
- OBA lanceert nieuw digitaal huis... 17-10-2025
- BMW zoekt monteurs via Reddit en fora15-10-2025
- Humor en gedragspsychologie tegen... 15-10-2025
- Adobe lanceert tool voor... 15-10-2025
- Nederlandse e-commerce groeit - Ikea... 09-10-2025
- AI-modus komt naar 'Google Zoeken'... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes