TikTok pauzeert invoering nieuwe privacyregels

  • Online
  • 13 jul 2022 @ 07:59
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

TikTok heeft de invoering van nieuwe privacyregels voor Europese gebruikers op pauze gezet. Volgens de nieuwe regels zou het bedrijf gebruikers niet meer om toestemming hoeven te vragen om hun gedrag te volgen. Een aantal privacy-toezichthouders wil de regels eerst bestuderen.

Dat meldt website Techcrunch. Volgens de site wilde TikTok het tracken van gebruikers om gepersonaliseerde advertenties te kunnen laten zien, onder het zogenoemde ‘legitieme belang’ scharen. Nadat de Italiaanse privacywaakhond al aangaf dat dat in strijd zou zijn met Europese regels, heeft de Ierse toezichthouder DPC overlegd met TikTok. Naar aanleiding van dat overleg is het invoeren van de nieuwe regels voorlopig stopgezet. De DPC heeft nu de tijd de nieuwe regels te bestuderen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken