TikTok pauzeert invoering nieuwe privacyregels
- Online
- 13 jul 2022 @ 07:59
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 jul 2022 @ 07:59
- Michiel van Zaane
TikTok heeft de invoering van nieuwe privacyregels voor Europese gebruikers op pauze gezet. Volgens de nieuwe regels zou het bedrijf gebruikers niet meer om toestemming hoeven te vragen om hun gedrag te volgen. Een aantal privacy-toezichthouders wil de regels eerst bestuderen.
Dat meldt website Techcrunch. Volgens de site wilde TikTok het tracken van gebruikers om gepersonaliseerde advertenties te kunnen laten zien, onder het zogenoemde ‘legitieme belang’ scharen. Nadat de Italiaanse privacywaakhond al aangaf dat dat in strijd zou zijn met Europese regels, heeft de Ierse toezichthouder DPC overlegd met TikTok. Naar aanleiding van dat overleg is het invoeren van de nieuwe regels voorlopig stopgezet. De DPC heeft nu de tijd de nieuwe regels te bestuderen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Etos brengt kerstverhalen tot leven11-12-2025
- Artiesten lanceren anti-vape track03-12-2025
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

