Jumbo Supermarkten tweede hoofdsponsor TEAMLottoNL

Jumbo Supermarkten tweede hoofdsponsor TEAMLottoNL
  • Sponsoring
  • 1 okt 2014 @ 08:57
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSport

Supermarktketen Jumbo wordt de tweede hoofdsponsor van TEAMLottoNL, de gecombineerde schaats- en wielerploeg van Lotto en BrandLoyalty. Het bedrijf zal per jaar ruim drie miljoen euro in het project gaan investeren. Dat hebben direct betrokkenen gisteren aan De Telegraaf bevestigd.

De krant schrijft dat de overeenkomst binnen enkele dagen officieel wordt bekendgemaakt. Richard Plugge, teammanager van Team Belkin, meldde maandag al dat hij verwachtte op korte termijn een tweede sponsor bekend te kunnen maken.

Jumbo is eigendom van de familie Van Eerd. Directeur Frits van Eerd is een jarenlange zakenrelatie van Robert van der Wallen, de directeur van BrandLoyalty, aldus De Telegraaf.

Het is, op een kleine sponsoring in de Dakar Rally, voor het eerst dat Jumbo zich bezig houdt met sportsponsoring. Wel zorgden de Roy Donders Juichpakken voor veel publiciteit tijdens het afgelopen WK voetbal.

Maandag ondertekenden Lotto en BrandLoyalty de overeenkomst die de huidige schaatsploeg van BrandLoyalty en het Belkin Pro Cycling Team doet samengaan onder de naam TEAMLottoNL. Lotto draagt jaarlijks zo'n vijf miljoen euro in, Jumbo rond de 3,5 miljoen euro. BrandLoyalty doet een stapje terug en wordt subsponsor voor 2 miljoen euro per jaar, aldus De Telegraaf.

Eind deze maand tijdens het NK zijn de schaatsers voor het eerst als TEAMLottoNL te zien. De wielrenploeg draagt vanaf 1 januari die naam. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken