Marketingtransfers week 33, 2025

Marketingtransfers week 33, 2025
  • B2b
  • 15 aug 2025 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

De een smeert zonnebrand en de ander zet zijn handtekening onder een nieuw contract. Hitteplan of niet, in marketingland wordt gewoon doorgewerkt. De transfers van afgelopen week.

Per 1 september 2025 treedt Marc Verschoor aan als CEO en Managing Partner van de Serviceplan Group Netherlands. Hij volgt Christiaan van Betuw op, die na zestien jaar de organisatie tijdelijk verlaat. Verschoor krijgt de leiding over het Nederlandse House of Communication, dat bestaat uit de labels Serviceplan (creative), Mediaplus (media) en Plan.Net (digital experiences). Verschoor was hiervoor CEO van Publicis Groupe Netherlands. Zijn komst markeert volgens de groep een nieuwe groeifase voor de Nederlandse tak, die sinds de overname van Mediaxplain* in 2020 stevig is uitgebouwd. De internationale succesformule leverde Serviceplan dit jaar opnieuw de title Independent Network of the Year op tijdens Cannes Lions.

Marc Verschoor

Per 1 september 2025 treedt Willem-Albert Bol aan als Country Director bij Azerion, waar hij leiding gaat geven aan de Nederlandse organisatie. Bol was de afgelopen vier jaar CEO van mediabureau Abovo Maxlead en bekleedde eerder functies bij Vodafone, TBWA en DPG Media. ‘We zijn verheugd om Willem-Albert te verwelkomen’, zegt Jurriaan van Teunenbroek, Chief Publishing Officer bij Azerion. ‘Voor een internationale groep als de onze is het belang van een sterke thuismarkt niet te onderschatten. Met zijn brede ervaring en scherpe profiel verwachten we dat hij Azerion in Nederland nieuwe energie en momentum zal geven.’ Bol ziet veel potentie in zijn nieuwe rol: ‘Azerion zit op een goudmijn. In de afgelopen jaren hebben zij diverse advertentie- en techbedrijven overgenomen en geïntegreerd. Nu is het tijd om die unieke positie maximaal te benutten. Ik kijk ernaar uit om samen met adverteerders, bureaus en mediapartners te werken aan verdere groei en innovatie.’

Willem-Albert Bol

Ace
benoemt Dorien Kuiken tot Head of PR. Kuiken was eerder co-founder en managing director bij het PR bureau Fitzgerald, dat - samen met creatief PR bureau Glasnost - onlangs volledig onder het moedermerk Ace is samengevoegd. Ze brengt bijna vijftien jaar ervaring mee op het gebied van merkcommunicatie, PR en strategisch leiderschap. Kuiken is onder andere verantwoordelijk voor het reorganiseren van het nieuwe team en het herpositioneren van Ace | PR: ‘Binnen Ace richten we ons met alle disciplines op één gezamenlijk doel: het creëren van merkassociaties die de groei van een merk aanjagen. Onze strategieën zijn er dan ook op gericht om die impact te realiseren, middelenvrij. Daarom leggen we minder focus op traditionele metrics zoals PR-waarde. Wij meten liever de daadwerkelijke verandering: hoe versterken we de merkreputatie en hoe verschuift de publieke opinie door ons werk? Met onze eigen AI-studio bouwen we de technologie om dit inzichtelijk te maken. Die continue innovatie is de young & savvy mindset van Ace.’ Dennis van Vugt, CEO bij ACE: ‘Dorien combineert visie en ervaring met creatieve daadkracht. Ze heeft bewezen succesvolle teams en bureaus te kunnen bouwen. Met haar aan het roer zetten we een belangrijke stap om PR verder te verankeren binnen de full-service dienstverlening van Ace.’

Dorien Kuiken

Femke Anna van Zanten
is de nieuwe Country Manager Benelux bij TikTok. Zij volgt hiermee de eerder dit jaar overleden Bastian Verhulst op. General Manager Arnaud Cabanis kondigt haar komst aan op LinkedIn, na stil gestaan te hebben bij het verlies van Verhulst: ‘On March 3rd, 2025, my team and I received the hardest news of our professional lives: our dear colleague Bastian Verhulst had suddenly passed away. He left behind his wife Mirjam, their three beautiful children, his friends, his family, and the amazing team he built across Amsterdam, Brussels, and Paris. Bastian was not only a key figure in our journey - he was the architect of our success in the Netherlands. There are no words to describe the shock and pain of losing him so suddenly but what Bastian built lives on: a team of extraordinary people - strong, united, determined, and full of heart. Much like him, really. Bastian, you are missed and your spirit lives on in the people you brought together. I want to honour that legacy as we open a new chapter in our journey - one that carries Bastian’s spirit forward while embracing the future. Please join me in welcoming Femke Anna van Zanten ✣ ✩ as our new Country Manager for the Benelux. Femke brings with her a remarkable blend of experience and perspective that aligns with our ambitions. She also brings something equally important: a deeply human leadership style, grounded in empathy, clarity, and conviction. She joins a team shaped by Bastian’s values - ambitious, resilient, and full of heart - and I have every confidence that she will lead with the same generosity of spirit, courage, and care. Welcome, Femke - we’re lucky to have you with us, and we’re excited for all that lies ahead.

Femke Anna van Zanten

Eva Holtkamp
breidt haar rol binnen Publicis Groupe Netherlands uit en krijgt de eindverantwoordelijkheid voor Publicis Media. Ze neemt hiermee de rol over van Marc Verschoor, voormalig CEO Publicis Netherlands, die de organisatie verlaat. Ze wordt tevens onderdeel van de Executive Committee van Publicis Groupe Netherlands. Holtkamp gaat rapporteren aan Isabelle Dacz, CEO Publicis Groupe Netherlands: ‘Ik voel me vereerd om leiding te geven en te bouwen aan Publicis Media. Mijn missie blijft: media, data en technologie verbinden tot wat écht werkt; voor klanten, partners, het Publicis-team én de consument. En het mooiste is: ik mag dit doen met een team van mensen die de allerbesten zijn in hun vak.’

Eva Holtkamp

Ace
versterkt het creatieve team met de komst van Nina Mispelblom Beyer en Hannah Sterke. Het duo komt van TBWA en is op 1 augustus 2025 begonnen. Rogier de Bruin, Executive Creative Director bij Ace over hun komst: ‘Een van de beste jonge teams van Nederland, ze hebben al sterk werk heeft gemaakt voor onder andere ING (Goals for Equality), Breast Care Foundation (Borstkanker Alfabet) en Save The Children. Daar hebben ze onder andere zeven Lampen en een Leeuw mee gewonnen, wat toch wel indrukwekkend is voor een team dat vier jaar bezig is. Ze combineren intelligente, moderne ideeën met een sterk gevoel voor craft. Ace groeit, en met Hannah en Nina blijven we investeren in kwaliteit.’ Over hun start bij Ace zeggen Mispelblom Beyer en Sterke: ‘Ace voelde eigenlijk gelijk goed. We vinden het indrukwekkend hoe snel ze gegroeid zijn en het werk is jaloersmakend en gedurfd. Ook de klanten trokken ons erg aan. We kijken ernaar uit om samen mooi en opvallend werk te maken.’

Nina Mispelblom Beyer en Hannah Sterke

Valerie van Schaick
op LinkedIn over haar vertrek bij Nestlé na meer dan twee decennia: ‘Na ruim 22 jaar vlieg ik uit en verlaat Het Nest. 🌿 Time flies when you’re having fun! Nestlé voelde voor mij als je favoriete Netflix-serie: boeiend, leerzaam en vol onvergetelijke momenten. Vooral dankzij alle fantastische en bijzondere mensen met wie ik de afgelopen jaren heb mogen werken én een stukje van het leven heb mogen delen. Ik ben een bevoorrecht mens; intens dankbaar voor alle kansen, ervaringen en kennis die ik heb mogen opdoen. En net zoals bij je favoriete serie, komt er een moment waarop het goed voelt de serie af te sluiten en aan een nieuw verhaal te beginnen. Want echt leren en groeien doe je door uit je comfortzone te stappen en iets totaal nieuws te omarmen. Daar heb ik ongelofelijk veel zin in! Na de zomer meer over mijn volgende hoofdstuk. Eerst nog even flink genieten van een welverdiende break met mijn gezin in Azië. ✈️🌏'

Privé-foto via LinkedIn

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken