Albelli kiest TikTok voor zomerse merkactivatie
.jpg)
- Content
- 5 aug 2025 @ 11:15
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 5 aug 2025 @ 11:15
- Imke Walenberg
Fotoproductmerk Albelli heeft vandaag een nieuwe zomercampagne gelanceerd op TikTok, gericht op jongvolwassenen in Nederland en België. De campagne draait om het vastleggen van zomerse herinneringen, van vakantiekiekjes tot festivals en momenten met vrienden, en laat zien hoe deze digitale momenten kunnen worden omgezet in tastbare fotoboeken, wanddecoratie of kalenders.
De creatieve strategie en uitvoering liggen in handen van Aidem Agency, een bureau dat zich specialiseert in TikTok-marketing. Volgens het bureau sluit de activatie nauw aan op de belevingswereld van de doelgroep, waarbij bereik weliswaar belangrijk is, maar conversie centraal staat.
Om dat te realiseren zet Aidem Agency haar eigen Hyper Testing Framework (HTF) in: een datagedreven methode waarmee tientallen video’s en advertenties gelijktijdig getest worden. Op basis van realtime performance-data wordt de content razendsnel geoptimaliseerd. Een AI-gedreven feedbackloop zorgt ervoor dat elke nieuwe versie beter presteert dan de vorige.
Behoefte aan iets tastbaars
'In de snelle beeldcultuur van vandaag groeit de behoefte aan iets tastbaars,' zegt Berend Venema, Market Lead Benelux bij Albelli. 'Met deze campagne laten we zien hoe je waardevolle momenten kunt bewaren in een fotoboek. Dankzij ons partnership met Aidem Agency zijn we in staat om jongvolwassenen tijdens piekperiodes zoals de zomervakantie creatief én effectief te bereiken.'
Ook Senna Kost, medeoprichter en Head of Creative bij Aidem Agency, onderstreept het belang van schaalbare, prestatiegerichte contentcreatie: 'Ons framework is gebouwd voor e-commerce en leadgeneratie. Het levert content op die direct bijdraagt aan resultaat.' Onder andere merken als Disney On Ice, Loop Earplugs en ICI Paris XL maken al gebruik van deze aanpak. De TikTok-activatie maakt onderdeel uit van albelli’s bredere zomercampagne.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albelli kiest TikTok voor zomerse... 05-08-2025
- Begrijpelijke fraudevoorlichting met... 04-08-2025
- Artis en Natwerk brengen queer... 30-07-2025
- KPN wil ouders en kinderen online... 30-07-2025
- Hornbach Bagagewagen keert terug op... 22-07-2025
- Bovag lanceert AI-presentator Bram16-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers