Albelli kiest TikTok voor zomerse merkactivatie

Albelli kiest TikTok voor zomerse merkactivatie
  • Content
  • 5 aug 2025 @ 11:15
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Fotoproductmerk Albelli heeft vandaag een nieuwe zomercampagne gelanceerd op TikTok, gericht op jongvolwassenen in Nederland en België. De campagne draait om het vastleggen van zomerse herinneringen, van vakantiekiekjes tot festivals en momenten met vrienden, en laat zien hoe deze digitale momenten kunnen worden omgezet in tastbare fotoboeken, wanddecoratie of kalenders.

De creatieve strategie en uitvoering liggen in handen van Aidem Agency, een bureau dat zich specialiseert in TikTok-marketing. Volgens het bureau sluit de activatie nauw aan op de belevingswereld van de doelgroep, waarbij bereik weliswaar belangrijk is, maar conversie centraal staat.

Om dat te realiseren zet Aidem Agency haar eigen Hyper Testing Framework (HTF) in: een datagedreven methode waarmee tientallen video’s en advertenties gelijktijdig getest worden. Op basis van realtime performance-data wordt de content razendsnel geoptimaliseerd. Een AI-gedreven feedbackloop zorgt ervoor dat elke nieuwe versie beter presteert dan de vorige.

Behoefte aan iets tastbaars

'In de snelle beeldcultuur van vandaag groeit de behoefte aan iets tastbaars,' zegt Berend Venema, Market Lead Benelux bij Albelli. 'Met deze campagne laten we zien hoe je waardevolle momenten kunt bewaren in een fotoboek. Dankzij ons partnership met Aidem Agency zijn we in staat om jongvolwassenen tijdens piekperiodes zoals de zomervakantie creatief én effectief te bereiken.'

Ook Senna Kost, medeoprichter en Head of Creative bij Aidem Agency, onderstreept het belang van schaalbare, prestatiegerichte contentcreatie: 'Ons framework is gebouwd voor e-commerce en leadgeneratie. Het levert content op die direct bijdraagt aan resultaat.' Onder andere merken als Disney On Ice, Loop Earplugs en ICI Paris XL maken al gebruik van deze aanpak. De TikTok-activatie maakt onderdeel uit van albelli’s bredere zomercampagne.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken