Vaseline richt zich op Gen Z met 'Kiss & Beats' op Sziget

Vaseline richt zich op Gen Z met 'Kiss & Beats' op Sziget
  • Food-en-retail
  • 7 aug 2025 @ 13:06
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vaseline maakt deze zomer haar entree in de festivalwereld met een opvallende activatie op Sziget: ‘72h Kiss & Beats’. De campagne, gericht op Gen Z, combineert muziek, zelfzorg en merkbeleving, met als hoogtepunt een optreden van Don Diablo.

Op het grootste muziekfestival van Europa pakt Vaseline groots uit met een eigen zone waar de beleving rond hun bekende lippenbalsem centraal staat. De zogeheten Cuties, de herkenbare mini-potjes Vaseline, spelen een hoofdrol in de activatie, waarin verzorging wordt gekoppeld aan muziek en emotie.

Donderdag 7 augustus verzorgt Don Diablo, headliner van het festival, een intieme set in de Vaseline-zone. Tegelijk lanceert hij nieuwe muziek die is geïnspireerd op het campagneconcept. 'Ik wil muziek maken die je aan een gevoel koppelt. Als je dat later terughoort, moet het je weer even terugbrengen naar dat perfecte moment,' aldus de dj.

Kiss-sound

Gedurende zes dagen zorgen elf dj’s samen voor 72 uur aan muziek, een symbolische vertaling van de 72 uur moisturisation-belofte van de Cuties. Festivalgangers kunnen in de Kissing Booth een video opnemen waarin ze een kiss-sound maken na het aanbrengen van Vaseline. Die geluiden worden live in de dj-sets verwerkt en verschijnen ook in TikTok-content en op grote schermen.

Volgens Monica Borratxero, EU Beauty & Wellbeing Lead bij Unilever, is het doel om merkbeleving te creëren die natuurlijk aanvoelt: 'Gen Z wil merken ervaren via emotie en zelfexpressie. Daarom kiezen we voor activatie in plaats van klassieke reclame.'

Imke Walenberg

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken