Vaseline richt zich op Gen Z met 'Kiss & Beats' op Sziget
.jpg)
- Food-en-retail
- 7 aug 2025 @ 13:06
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 7 aug 2025 @ 13:06
- Imke Walenberg
Vaseline maakt deze zomer haar entree in de festivalwereld met een opvallende activatie op Sziget: ‘72h Kiss & Beats’. De campagne, gericht op Gen Z, combineert muziek, zelfzorg en merkbeleving, met als hoogtepunt een optreden van Don Diablo.
Op het grootste muziekfestival van Europa pakt Vaseline groots uit met een eigen zone waar de beleving rond hun bekende lippenbalsem centraal staat. De zogeheten Cuties, de herkenbare mini-potjes Vaseline, spelen een hoofdrol in de activatie, waarin verzorging wordt gekoppeld aan muziek en emotie.
Donderdag 7 augustus verzorgt Don Diablo, headliner van het festival, een intieme set in de Vaseline-zone. Tegelijk lanceert hij nieuwe muziek die is geïnspireerd op het campagneconcept. 'Ik wil muziek maken die je aan een gevoel koppelt. Als je dat later terughoort, moet het je weer even terugbrengen naar dat perfecte moment,' aldus de dj.
Kiss-sound
Gedurende zes dagen zorgen elf dj’s samen voor 72 uur aan muziek, een symbolische vertaling van de 72 uur moisturisation-belofte van de Cuties. Festivalgangers kunnen in de Kissing Booth een video opnemen waarin ze een kiss-sound maken na het aanbrengen van Vaseline. Die geluiden worden live in de dj-sets verwerkt en verschijnen ook in TikTok-content en op grote schermen.
Volgens Monica Borratxero, EU Beauty & Wellbeing Lead bij Unilever, is het doel om merkbeleving te creëren die natuurlijk aanvoelt: 'Gen Z wil merken ervaren via emotie en zelfexpressie. Daarom kiezen we voor activatie in plaats van klassieke reclame.'
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 228] In gesprek met co-founder Marnix Stokvis van...
- Viper en Sjaak trekken afhakers naar het feestje met nieuwe...
- Nivea haakt in op Pride met Be You en spectacular
- Nominaties ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026 bekend
- Primark introduceert mannequin die rolstoelgebruikers...
- [column] Van koffie naar één klik: stakeholdermanagement anno...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Vaseline richt zich op Gen Z met... 07-08-2025
- Winkelgedrag rond Back to School... 06-08-2025
- Richella de Groot van Pesca: 'Anno... 06-08-2025
- 'In september lanceren we onze... 06-08-2025
- Maud Craandijk brengt Latin Vibe... 04-08-2025
- AI verandert supply chains op... 04-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers