Raleigh herleeft met lef en karakter

Raleigh herleeft met lef en karakter
  • Bureaus
  • 7 aug 2025 @ 14:09
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Na meer dan 130 jaar kiest Raleigh voor een eigentijdse herpositionering. In samenwerking met digital agency Dept introduceert het iconische Britse fietsmerk een nieuw merkplatform en een Europese campagne rondom de elektrische Raleigh One. Met deze stap laat Raleigh zien hoe een klassiek merk relevant en eigenzinnig blijft in een steeds drukker wordende markt.

Centraal in het nieuwe merkverhaal staat niet nostalgie of toekomstvisie, maar het gevoel van nu. ‘Raleigh draait om karakter en cultuur, niet om trends’, zegt Lucas Nutbey, SVP of Strategy Emea bij Dept. ‘De rebranding en merkfilm dragen precies dat gevoel. Dit project gaf ons de kans om strategie, design en storytelling naadloos samen te brengen.’

De nieuwe campagnefilm – geregisseerd door Kelvin Jones, met camerawerk van Ben Cotgrove – zet de stad neer als dynamisch canvas. De beelden tonen hoe de Raleigh One zich moeiteloos beweegt tussen stijlen, buurten en sferen. Volgens Barry Schmits, Global Brand Marketing bij moederbedrijf Accell Group, was het doel om trouw te blijven aan het DNA van Raleigh, maar tegelijkertijd vooruit te bewegen. ‘We wilden een identiteit die voelbaar is, met een visuele stijl die spreekt en een campagne die alles verbindt.’

Bekijk de campagnefilm hieronder:



De rebranding omvat onder meer een gemoderniseerd logo – met de iconische reiger terug in het hart van het merk – en een nieuwe visuele identiteit die ‘modern heritage’ ademt. Ook zijn er fotografie, social assets en merkdocumentatie ontwikkeld, waarmee Raleigh zich consistent en krachtig kan presenteren.

Credits
Klant: Raleigh (onderdeel van de Accell Group)

Dept
Creative Directors: Manuel Di Tolve & Emilio de Haan
Associate Creative Director (copy): Joseph Jordan
Senior Designer: Immanuel de Jong
Designer: Dóra Visky
Design intern: Kat Kulesza
Creative Strategists: Anna van den Bijgaart & Carlijn Danser
Agency Producer: Michelle Krevetzky
Head of Production: Nikki Haighton
Project Manager: Amber Wagenaar
Head of Account: Thomas van Slooten
Account Manager: Ayaan Nour
Fotografie: Cas Kerssens

Productie: 100%
Regie: Kelvin Jones
Director of Photography: Ben Cotgrove
Film Producer/ Partner: Gijs Determeijer
Director’s Rep: Alessandro Tomasi
Executive Producer: Aemilia van Lent
Producer: Natalie Wetherell
Productie Manager: Minou Hiemstra
Regieassistent: Joshua Simpkins

Postproductie
Post Production Company: The Compound
Editor: Ben Elkaim (Trim Editing)
Online & VFX: Koen van Someren Greve, Nina Blaauwbroek, Saba Nagayam, Tim van Paassen
Supervisie VFX: Tim van Paassen
Online editor: Nino Oosterwijk
Grading: Megan Lee
Muziek & Sound Design: Audentity
Service Productie: Shelter Brussels
Founder / EP: Albert Zurashvili
Executive Producer: Dorothée Hernandez
Line Producer: Robin Paul
Productiecoördinator: Flora Bernard
Productieassistent: Ruth Jansegers
Production Designer: Tanker
1st AD: David Oeyen
Gaffer: Bram Lens
Key Grip: Benjamin Speyer
Lead Stylist: Eveline Briand
Stylist: Isabel Van Renetergem
Hair & Make-up: Emilie De Roo
Casting Director: Celine de Waele

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken