NDT 2014 werkt samen met Teradata
- B2b
- 19 aug 2014 @ 10:29
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - InnovatieZakelijkKennissessie
- 19 aug 2014 @ 10:29
- Redactie B2B
De Nationale DenkTank 2014 gaat een samenwerking aan met Teradata. De marktleider in Enterprise Big Data toepassingen is incubatorpartner van de DenkTank en zal de adviezen van de Nationale DenkTank 2014 op praktische relevantie helpen toetsen.
23 Studenten onderzoeken het potentieel van Big Data voor maatschappelijk nut. Als mondiale specialist in Big Data begeleidt Teradata dit team in zijn conclusies en adviezen. Deze zullen op 8 december tijdens de eindpresentatie van de Nationale DenkTank worden voorgesteld.
Een potentieel voor bedrijfsleven en overheid
In een geconnecteerde samenleving wordt Big Data voor ieder van ons een maatschappelijke realiteit waarin gerichte analyses van digitale gegevens een schier onuitputtelijke bron aan informatie blootleggen. Dit schept een enorm potentieel voor zowel het bedrijfsleven en de overheid, als voor het individu. De Nationale DenkTank 2014 gaat op zoek naar deze groeicapaciteit en de randvoorwaarden op het vlak van mobiliteit, infrastructuur, sociaal domein en gezondheidzorg.
'Teradata is wereldwijd marktleider in het ontwikkelen van soft- en hardware die de noodzakelijke analyses als motor van Big Data mogelijk maken,' zo licht Frank Beerlage, Managing Director bij Teradata Benelux, de participatie van Teradata in dit verhaal toe. 'Onze expertise over de technologische component van Big Data en (internationale) ervaring met de concrete toepassingen, maakt Teradata daarom perfect om als incubatorpartner de Nationale DenkTank te begeleiden naar toepasbare oplossingen voor de themapartners.'
Een schat aan kennis
'Dankzij de samenwerking met Teradata haalt de Nationale DenkTank 2014 een schat aan kennis over Big Data in huis. Hierdoor kunnen we toetsen of onze ideeën praktisch gezien haalbaar zijn. Onze oplossingen zullen eventueel verrijkt worden zodat de Nationale DenkTank ook dit jaar weer relevante en haalbare adviezen kan bieden met echte maatschappelijke impact,' besluit Mark Beumer, bestuurslid van Stichting De Nationale DenkTank.
Op 3 oktober 2014 presenteert de Nationale DenkTank 2014 haar analyses tijdens het Expertforum. Op 8 december 2014 volgen haar innovatieve adviezen en ideeën tijdens de Eindpresentatie.
Themapartners dit jaar zijn: Achmea, NS, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, ProRail en Rijkswaterstaat.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Druk op... 26-04-2024
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing