Slachtofferhulp online fraude: van oplichting naar opluchting
- Bureaus
- 14 mei 2020 @ 09:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesSocial media
- 14 mei 2020 @ 09:28
- Lucas Boon
In een nieuwe social media-campagne van Slachtofferhulp Nederland praten slachtoffers van online fraude de oplichting van zich af. Doel van de campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, is om schaamte rondom online fraude te doorbreken.
Sinds de uitbraak van het coronavirus zijn we nog meer online. Fraudeurs maken hier helaas op grote schaal misbruik van met geniepige Tikkies, gelogen Whatsapp-berichten en gluiperige nepmails, aldus Slachtofferhulp. Schaamte en victim blaming zorgen ervoor dat slachtoffer het vaak moeilijk vinden om hierover te praten. Onterecht, vindt Slachtofferhulp Nederland. 'Frauders gaan tegenwoordig zo geraffineerd te werk, dat je je nergens voor hoeft te schamen. Over de oplichting praten is juist van essentieel belang voor de verwerking ervan.'
In de social media-campagne genaamd 'Praten over oplichting zorgt voor opluchting' delen slachtoffers van online fraude hun persoonlijke verhaal op Instagram en Facebook. Hiermee geven ze een inkijkje hoe fraudeurs te werk gaan. De campagne is ontwikkeld door XXS Amsterdam en wordt uitgerold op de social media-kanalen van Slachtofferhulp Nederland.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation