Workwear-merk Carhartt eert de harde werkers van nu

Workwear-merk Carhartt eert de harde werkers van nu
  • Bureaus
  • 6 sep 2022 @ 14:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Carhartt, dat sinds 1889 duurzame werkkleding produceert, is een Europese campagne gestart, ‘Building Tomorrow Today’. Met de campagne wil het merk een eerbetoon brengen aan deze hardwerkende mannen en vrouwen van vandaag, omdat zij bouwen aan de wereld van morgen.

De nieuw gelanceerde Europese online-campagne van het merk presenteert een video waarin de helden ‘eindelijk’ worden toegezongen. De campagne is ontwikkeld door het creatieve bureau FJ uit Amsterdam. Volgens het werkkledingmerk is de huidige samenleving opgebouwd door de mensen die om half zes ‘s ochtends opstaan, onvermoeibaar hun handen blijven vuil maken en door weer en wind al het werk doen dat nooit wordt opgemerkt: ‘Dit wordt teveel als vanzelfsprekend beschouwd. Wij vinden dat zij meer erkenning mogen krijgen, want zij zijn de onbezongen helden.’

Geen modellen, geen acteurs
Fabian Fraikin, co-founder van FJ, vertelt dat ze met deze campagne de Carhartt consument willen aanspreken: ‘We hebben dan ook niet gewerkt met acteurs, maar met echte hardwerkende mensen uit Europa; van hoefsmid tot scheepsbouwer.’
Marga Stehmann, marketing manager EMEA/PAC bij Carhartt, stelt dat de nieuwe werkkleding-campagne onderscheidend is van ‘Carhartt Work In Progress (WIP). 'Onze kleding is duurzaam en slijtvast, waar hard in gewerkt kan worden maar wat ook gebruikt kan worden voor vrije tijd.’

De Workwear-campagne wordt naast Nederland uitgerold in Frankrijk, Duitsland en Engeland.

Credits:
Opdrachtgever: Carhartt
Agency & production company: FJ
Director: Daan Groot             
Creative Director: Robert Hagendoorn
Executive producer: Fabian Fraikin   
Producer: Mira de Steur
Post producer: Annelijn van der Linden
Assistent producer: Quinten Lips
DOP: Christiaan van Leeuwen
Photography: Christiaan van Leeuwen
Styling/Wardrobe: Barbara Dolk and Gaby Wolf
Researcher: Marlice Draijer
Editor: Tom Burggraaff
Motion Designer: Luc Buker
Color grading: Wietse van Bezooijen
Sound Designer: Guns for Hire
Composer: Hans Nieuwenhuijsen
Copywriter: Boy Hulsteijn

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken