Workwear-merk Carhartt eert de harde werkers van nu
- Bureaus
- 6 sep 2022 @ 14:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 sep 2022 @ 14:00
- Michiel van Zaane
Carhartt, dat sinds 1889 duurzame werkkleding produceert, is een Europese campagne gestart, ‘Building Tomorrow Today’. Met de campagne wil het merk een eerbetoon brengen aan deze hardwerkende mannen en vrouwen van vandaag, omdat zij bouwen aan de wereld van morgen.
De nieuw gelanceerde Europese online-campagne van het merk presenteert een video waarin de helden ‘eindelijk’ worden toegezongen. De campagne is ontwikkeld door het creatieve bureau FJ uit Amsterdam. Volgens het werkkledingmerk is de huidige samenleving opgebouwd door de mensen die om half zes ‘s ochtends opstaan, onvermoeibaar hun handen blijven vuil maken en door weer en wind al het werk doen dat nooit wordt opgemerkt: ‘Dit wordt teveel als vanzelfsprekend beschouwd. Wij vinden dat zij meer erkenning mogen krijgen, want zij zijn de onbezongen helden.’
Geen modellen, geen acteurs
Fabian Fraikin, co-founder van FJ, vertelt dat ze met deze campagne de Carhartt consument willen aanspreken: ‘We hebben dan ook niet gewerkt met acteurs, maar met echte hardwerkende mensen uit Europa; van hoefsmid tot scheepsbouwer.’
Marga Stehmann, marketing manager EMEA/PAC bij Carhartt, stelt dat de nieuwe werkkleding-campagne onderscheidend is van ‘Carhartt Work In Progress (WIP). 'Onze kleding is duurzaam en slijtvast, waar hard in gewerkt kan worden maar wat ook gebruikt kan worden voor vrije tijd.’
De Workwear-campagne wordt naast Nederland uitgerold in Frankrijk, Duitsland en Engeland.
Credits:
Opdrachtgever: Carhartt
Agency & production company: FJ
Director: Daan Groot
Creative Director: Robert Hagendoorn
Executive producer: Fabian Fraikin
Producer: Mira de Steur
Post producer: Annelijn van der Linden
Assistent producer: Quinten Lips
DOP: Christiaan van Leeuwen
Photography: Christiaan van Leeuwen
Styling/Wardrobe: Barbara Dolk and Gaby Wolf
Researcher: Marlice Draijer
Editor: Tom Burggraaff
Motion Designer: Luc Buker
Color grading: Wietse van Bezooijen
Sound Designer: Guns for Hire
Composer: Hans Nieuwenhuijsen
Copywriter: Boy Hulsteijn
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing