Koninklijke Euser geeft echte collega's hoofdrol in wervingscampagne

Koninklijke Euser geeft echte collega's hoofdrol in wervingscampagne
  • Bureaus
  • 4 dec 2023 @ 07:39
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Logistiek dienstverlener Koninklijke Euser lanceert een nieuwe wervingscampagne waarin elke maand een nieuwe video verschijnt met collega’s in de hoofdrol.

Tot en met maart 2024 deelt de logistieke dienstverlener met haar hoofdkantoor in Barendrecht, in samenwerking met videoproducent Bruchs, elke maand een nieuwe online video. Daarin laat Euser zien wat het te bieden heeft aan werkzoekenden. Directeur en mede-eigenaar Lisette Euser vertelt: ‘We hebben gekozen voor een serie waarin het draait om echte mensen. Dat zijn onze collega’s. Zij vormen immers de grootste kracht achter het succes van ons bedrijf.’

Euser heeft nieuwe collega’s nodig: op verschillende niveaus en zowel achter het stuur als op kantoor. Lisette Euser: ‘We hebben veel te bieden, maar helaas weet niet iedereen dat. Als we een nieuwe collega aannemen, krijgen we vaak binnen enkele weken al positieve feedback. We horen dat we een topklasse bedrijf zijn waar veel mooie dingen gebeuren. Ook is er waardering voor onze betrokkenheid en inzet op de ontwikkeling van mensen. Prachtige complimenten natuurlijk, maar we willen dat niet alleen onze medewerkers dit weten, maar juist óók de mensen die we graag aannemen. Vandaar dat we kozen voor deze videoserie.’

Echt
Euser ontwikkelde de online videoserie met Bruchs. Elke aflevering toont 1 van 4 voordelen die het Barendrechtse transportbedrijf te bieden heeft als werkgever. Videoproducent Vincent van Bruchem: ‘We trappen steeds af met de pay-off ‘Wij zijn Euser’ en dan de vraag ‘Waarom eigenlijk? Vervolgens krijgt de kijker een antwoord vanuit het perspectief van de Euser-collega’s. Zo laten we zien dat het een familiebedrijf is. En dat betekent onder meer dat je werkgever het begrijpt als je graag je kinderen ziet opgroeien. In aflevering 1 vraagt een collega om vaste vrije middagen en in aflevering 2 zie je dat het gelukt is: ze haalt vrolijk haar kinderen van school. Dit is een echt praktijkvoorbeeld, in beeld gebracht met één van de chauffeurs.’

Gesponsorde views
De nieuwe videoserie staat niet op zichzelf. Het transportbedrijf heeft al veel gedaan om zichzelf zichtbaar te maken voor mogelijke nieuwe medewerkers. ‘Collega’s die een nieuwe kracht aandragen, krijgen een Playstation 5 of een stapel VVV-bonnen, we posten veel vacatures op social media en op elk wervingsevent laten we van ons horen. Al die inspanningen helpen wel, maar nu gaan we dus een stap verder’, vertelt Lisette Euser. Vincent van Bruchem: ‘De video’s bieden we gesponsord aan op LinkedIn, Instagram en Facebook. Mensen die qua interesses of profiel in de juiste groep vallen, krijgen straks te zien wat Euser te bieden heeft.’

Korte, verticale teasers
Lisette Euser: ‘Voor Instagram en Facebook komen er ook korte, verticale teasers. Die sporen de doelgroep aan om de hele video te bekijken. Bij elke video staat vervolgens een link naar onze vacaturepagina. En deze zijn we aan het optimaliseren: het wordt voor de gebruiker logisch en eenvoudig om te reageren.’



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken