[Branded Content Event] ' Net zo snel en relevant maken als het nieuws'

[Branded Content Event] ' Net zo snel en relevant maken als het nieuws'
  • Content
  • 3 feb 2016 @ 19:00
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewBranded Content Event

‘Het maken en publiceren van content met impact werkt en bij NU.nl maken we dat soort content. Inhoudelijk relevante content is een krachtige selector. Soms gaat de kwantiteit - het aantal keer dat een artikel gelezen is – omlaag, maar de kwaliteit van het verkeer gaat dan wel omhoog, zegt Joost Bon, uitgever NU.nl sinds 2014 en spreker op het Branded Content Event van BBP Media.

Bon is nu twee jaar uitgever van NU.nl en volgens hem wordt branded content vooral op mobiele devices massaal gelezen. Hij is overtuigd van het feit dat redactionele creativiteit en onafhankelijkheid in combinatie met doelstellingen en wensen van de adverteerder werkt. Bon is spreker op het Branded Content Event op 4 februari aanstaande en vertelt hoe je branded content net zo snel en net zo relevant kunt maken als het nieuws.

Inhaker
‘Bij NU.nl zorgen we dat de boodschap van een (branded content) artikel relevant wordt, door in te haken op de tijd van het jaar of de actualiteit van het moment. Branded content moet te allen tijde duidelijk te onderscheiden zijn, maar het blijft draaien om de relevantie van de boodschap. In onze presentatie gaan we daarom vooral met veel voorbeelden komen hoe je dat kunt doen. En dat kan dus ook voor minder ‘sexy’ onderwerpen , bijvoorbeeld een verzekering of bankzaken. Over welk onderwerp het ook gaat, belangrijk is om te bedenken dat branded content niet ingewikkeld of duur hoeft te zijn. Branded content kan net zo snel geproduceerd worden als het nieuws. Bij NU.nl verzinnen we graag en snel een goede haak', aldus Bon.

Optimaliseren
In de ogen van Bon zorgt goede (branded) content - die bijdraagt aan de doelstellingen van het merk die tegelijkertijd relevant is voor de doelgroep - voor verbinding tussen de lezer en de commerciële doelstelling ‘Dat is de kern van wat je moet doen: verbinden. Vraag jezelf af wat gestelde doelstellingen zijn en doe niet aan een one size fits all-aanpak.
Bon: 'Voordat je samen tot een verhaal komt, moet je goed weten waar je met je merk naar toe wil. Bij NU.nl denken we al voortdurend na over wat de lezer wil Vanuit die combinatie kun je een brug slaan. Soms haak je in op een actualiteit, soms op de dag van de week, want bepaalde verhalen doen het nou eenmaal beter op bepaalde dagen en tijden. Geen rocket science, vooral ook veel common sense, maar je moet er wel goed over denken.'

Non stop
Op de vraag wat volgens Bon de next generation (branded) content wordt antwoord hij met de Engelse term always on. Volgens hem is dat de volgende stap: een (nagenoeg) open en constante verbinding tussen adverteerder en een platform zoals NU.nl. Op het moment dat je elkaar spreekt en er iets te vertellen is, gaat dat direct lopen. Niet alleen campagnematig, maar non stop. Op NU.nl wordt dat eind maart zichtbaar als een adverteerder een eigen ‘kanaal’ kan krijgen op NU.nl. 'Als je daar meer van wil weten, kom dan vooral luisteren naar onze presentatie', sluit Bon zijn verhaal af.
 

Wie wil weten wat de next generation van (branded) content wordt is deze dag een absolute must! Meer informatie en aanmelden kan via www.brandedcontentevent.nl

Interviews met andere sprekers van het Branded Content Event lees je hier:

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken