[Branded Content Event] ' Net zo snel en relevant maken als het nieuws'
- Content
- 3 feb 2016 @ 19:00
- Link
-
Lisette Gerbrands
Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - InterviewBranded Content Event
- 3 feb 2016 @ 19:00
- Lisette Gerbrands
‘Het maken en publiceren van content met impact werkt en bij NU.nl maken we dat soort content. Inhoudelijk relevante content is een krachtige selector. Soms gaat de kwantiteit - het aantal keer dat een artikel gelezen is – omlaag, maar de kwaliteit van het verkeer gaat dan wel omhoog, zegt Joost Bon, uitgever NU.nl sinds 2014 en spreker op het Branded Content Event van BBP Media.
Bon is nu twee jaar uitgever van NU.nl en volgens hem wordt branded content vooral op mobiele devices massaal gelezen. Hij is overtuigd van het feit dat redactionele creativiteit en onafhankelijkheid in combinatie met doelstellingen en wensen van de adverteerder werkt. Bon is spreker op het Branded Content Event op 4 februari aanstaande en vertelt hoe je branded content net zo snel en net zo relevant kunt maken als het nieuws.
Inhaker
‘Bij NU.nl zorgen we dat de boodschap van een (branded content) artikel relevant wordt, door in te haken op de tijd van het jaar of de actualiteit van het moment. Branded content moet te allen tijde duidelijk te onderscheiden zijn, maar het blijft draaien om de relevantie van de boodschap. In onze presentatie gaan we daarom vooral met veel voorbeelden komen hoe je dat kunt doen. En dat kan dus ook voor minder ‘sexy’ onderwerpen , bijvoorbeeld een verzekering of bankzaken. Over welk onderwerp het ook gaat, belangrijk is om te bedenken dat branded content niet ingewikkeld of duur hoeft te zijn. Branded content kan net zo snel geproduceerd worden als het nieuws. Bij NU.nl verzinnen we graag en snel een goede haak', aldus Bon.
Optimaliseren
In de ogen van Bon zorgt goede (branded) content - die bijdraagt aan de doelstellingen van het merk die tegelijkertijd relevant is voor de doelgroep - voor verbinding tussen de lezer en de commerciële doelstelling ‘Dat is de kern van wat je moet doen: verbinden. Vraag jezelf af wat gestelde doelstellingen zijn en doe niet aan een one size fits all-aanpak.
Bon: 'Voordat je samen tot een verhaal komt, moet je goed weten waar je met je merk naar toe wil. Bij NU.nl denken we al voortdurend na over wat de lezer wil Vanuit die combinatie kun je een brug slaan. Soms haak je in op een actualiteit, soms op de dag van de week, want bepaalde verhalen doen het nou eenmaal beter op bepaalde dagen en tijden. Geen rocket science, vooral ook veel common sense, maar je moet er wel goed over denken.'
Non stop
Op de vraag wat volgens Bon de next generation (branded) content wordt antwoord hij met de Engelse term always on. Volgens hem is dat de volgende stap: een (nagenoeg) open en constante verbinding tussen adverteerder en een platform zoals NU.nl. Op het moment dat je elkaar spreekt en er iets te vertellen is, gaat dat direct lopen. Niet alleen campagnematig, maar non stop. Op NU.nl wordt dat eind maart zichtbaar als een adverteerder een eigen ‘kanaal’ kan krijgen op NU.nl. 'Als je daar meer van wil weten, kom dan vooral luisteren naar onze presentatie', sluit Bon zijn verhaal af.
Wie wil weten wat de next generation van (branded) content wordt is deze dag een absolute must! Meer informatie en aanmelden kan via www.brandedcontentevent.nl.
Interviews met andere sprekers van het Branded Content Event lees je hier:
- Interview Thierry van Engelen, director new business Universal Music
- Interview Marjolein Ruitenbeek, senior accountmanager branded content RTL
- Interview Robbert van der Wurff, Sanoma | SBS
- Interview Cor Hospes, spreker, trainer en schrijver
- Interview Puck Landewé, teamleider redactie Wehkamp.nl
- Interview Christine Liebrecht, docent en onderzoek Universiteit van Amsterdam
- Interview Joost Geurtsen, creatief strateeg bij Endemol Beyond
- Interview Gerard van Driesten, strategie en conceptmanager marketing partnerships Sanoma
-
Lisette Gerbrands
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- kwaliteit
- content
- BBP Media
- selecteer
- Branded Content Event
- spreker
- uitgever
- Joost Bon
- publiceren
- NU.nl
- impact
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
- McDonald’s laat lef en... 09-04-2025
- Heineken introduceert ‘The Flipper’... 09-04-2025
- Fjällräven opnieuw verkozen tot... 07-04-2025
- Jennifer Hoffman promoot duurzame... 02-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management