BCE24: 'De grootste uitdaging in het nieuwe jaar is niet zielloos te worden'

BCE24: 'De grootste uitdaging in het nieuwe jaar is niet zielloos te worden'
  • Content
  • 25 jan 2024 @ 10:22
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded Content Event

Techexpert Jarno Duursma is een van de sprekers tijdens Branded Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht. De titel van zijn presentatie? ‘We will all become AI-powered’.

‘Dat kunstmatige intelligentie relevant is, dat weten we nu wel. Belangrijk is dus om te weten welke trends er op dat gebied op dit moment spelen en hoe jij AI praktisch kunt toepassen. In deze lezing kijken we naar de toekomst door de bril van kunstmatige intelligentie, zodat jij er vandaag al mee aan de slag kunt.’

Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2024?
‘De grootste uitdaging in het nieuwe jaar wordt om niet zielloos te worden. Kunstmatig intelligente software maakt het mogelijk om grote hoeveelheden content te maken. Sneller dan ooit kun je ideeën realiseren, teksten samenvatten, concepten laten maken en chatbots voor je aan het werk zetten. Je bent productiever, sneller en efficiënter.
Ideeën gaan razendsnel van je hoofd naar je beeldscherm, maar gaan ze nog langs je hart? Besteed je niet te veel van je creatieve, innerlijke proces uit aan software? Ben je zelf nog in staat om creatieve paadjes aan te leggen in je hersenen? Weet je nog hoe het is om een idee steeds verder te perfectioneren door steeds met jezelf in gesprek te zijn? Is het niet een risico dat je het contact met jezelf verliest omdat je het creatieproces uitbesteedt aan kunstmatig intelligente software?

Welke rol speelt AI in contenttoepassingen?
Automatisch schrijven van artikelen: genereren van nieuws, blogs;
Creatief schrijven: boeken, gedichten, scripts;
Geautomatiseerde grafische ontwerpen: logo's, banners, lay-outs websites;
Virtuele assistenten: chatbots voor klantenservice;
AI-gestuurde game-ontwikkeling: NPC-creatie, plotontwikkeling;
Muziekcompositie: creëren van nieuwe muziekstukken;
Gepersonaliseerde marketingcontent: reclame, e-mails;
Virtuele modeontwerp: kleding, accessoires;
Deepfakes voor entertainment: films, sociale media;
Educatieve content: interactieve leermodules.

Waarom moet marketingminnend Nederland naar het Branded Content Event komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jouw sessie?
In mijn verhaal laat ik je op nieuwe manieren kijken naar de impact van kunstmatige intelligentie op bedrijf, mens en samenleving. Nieuwe ideeën en nieuwe perspectieven. Food for thought.

Jarno Duursma is een onafhankelijk technologie-expert, publicist, onderzoeker en spreker op het gebied van digitale technologie. Hij schreef vier boeken, onder andere over kunstmatige intelligentie, creatieve machines, deepfake technologie en blockchain. Jarno is veelvuldig te zien in dagbladen en landelijke media zoals EenVandaag, NOS, RTL4 en schrijft opinieartikelen voor onder andere FD, NRC en de Volkskrant. Hij is maker van de Listening to the future-techpodcast en de Trending in Tech-nieuwsbrief.

Het Branded Content event editie 2024 vindt plaats in de Media Plaza in Utrecht op dinsdag 19 maart 2024. Houdt brandedcontentevent.nl in de gaten voor het programma of - beter nog - scoor meteen een early bird ticket voordat je achter het net vist!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken