[Interview] Franska Stuy: 'Over twee jaar is Franska.nl al tig keer gekopieerd'

[Interview] Franska Stuy: 'Over twee jaar is Franska.nl al tig keer gekopieerd'
  • Content
  • 27 jun 2016 @ 12:33
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnlineDoelgroepDigitaalContentMedia

Voormalig Libelle hoofdredacteur Franska Stuy start een nieuw online 40+ magazine voor vrouwen. Franska.nl gaat alles wat de vrouw leuk vindt en nodig heeft coveren. 'Alles waarover je twijfelt, piekert en alleen met je beste vriendinnen over praat. En ook nog heel veel persoonlijke trucs en tips voor je dagelijkse leven.' We vroegen Franska herself om een korte toelichting.

Wat is uw voornaamste doel met Franska?
In het volwassen vrouwen (40+) segment is er nog niet zoveel leuks, dat ga ik met Franska.nl veranderen. Een van mijn grootste drijfveren is mensen blij maken. Een glimlach op je gezicht toveren. En dat gaat me lukken bij heel veel vrouwen in Nederland. Én bij adverteerders. 

U gaat branded content op een nieuwe manier aanpakken - hoe moeten we dat precies voor ons zien?
We gaan elk verzoek tailormade aanpakken, dus eigenlijk kun je nog niets voor je zien. Ik ook niet. Wij werken écht samen met adverteerders. Ik luister heel goed naar de wensen en bedenk steeds iets nieuws. Samen met mijn redactie. En dat kan van alles zijn. Standaard oplossingen bestaan niet in de ‘Franska-wereld’. Dit is serieus tailormade dus. Plannen ontstaan bij ons pas door te luisteren wat onze partner wil bereiken. Voor ik iets bedenk, wil ik eerst weten wat het gewenste effect is van onze samenwerking. Enige dat ik altijd in mijn hoofd houd is dat het goed en leuk moet zijn voor de lezer. Dan pas schiet je er als adverteerder écht iets mee op.

Franska gaat volledig online; waarom niet online én print?
Ik sluit niets uit. Voorlopig hebben we het even druk met het neerzetten van een online magazine. Zeker omdat ik ook daar niet voor een standaard invuloefening kies. Maar als iemand geïnteresseerd is in brand extensions... Van harte welkom!

Mogen mannen dit ook lezen? Wat kunnen zij er nog van opsteken?
Haha. Nou vooruit dan maar. Doe ik niet flauw over. Meelezen doen ze namelijk toch wel. Veel mannen proberen nog steeds te achterhalen wat zich in het hoofd van een vrouw afspeelt. Nou, dan kunnen ze bij ons terecht. 

Waar staat Franska over twee jaar?
Eén ding weet ik zeker: over twee jaar zijn we al tig keer gekopieerd. Verder kan ik er weinig over zeggen. Behalve dat we groot worden. En dat zeer zorgvuldig gaan doen. Hoe? Met liefde en passie. Als je nu al weet hoe je over twee jaar je mediamerk invult, dan besluit je dat je alles gaat doen met de kennis van nu. Eigenlijk besluit je dan te gaan zitten slapen. En daar ben ik helemaal niet van. Wij ontwikkelen voortdurend door. 

Omschrijf svp in max 25 woorden waarom men Franska moet gaan lezen.
Franska lees je om vrolijk te worden. Mee te genieten van de leuke sfeer op de redactie. Daar ga je namelijk echt verslaafd aan raken. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken