[Interview] Franska Stuy: 'Over twee jaar is Franska.nl al tig keer gekopieerd'
- Content
- 27 jun 2016 @ 12:33
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnlineDoelgroepDigitaalContentMedia
- 27 jun 2016 @ 12:33
- Lucas Boon
Voormalig Libelle hoofdredacteur Franska Stuy start een nieuw online 40+ magazine voor vrouwen. Franska.nl gaat alles wat de vrouw leuk vindt en nodig heeft coveren. 'Alles waarover je twijfelt, piekert en alleen met je beste vriendinnen over praat. En ook nog heel veel persoonlijke trucs en tips voor je dagelijkse leven.' We vroegen Franska herself om een korte toelichting.
Wat is uw voornaamste doel met Franska?
In het volwassen vrouwen (40+) segment is er nog niet zoveel leuks, dat ga ik met Franska.nl veranderen. Een van mijn grootste drijfveren is mensen blij maken. Een glimlach op je gezicht toveren. En dat gaat me lukken bij heel veel vrouwen in Nederland. Én bij adverteerders.
U gaat branded content op een nieuwe manier aanpakken - hoe moeten we dat precies voor ons zien?
We gaan elk verzoek tailormade aanpakken, dus eigenlijk kun je nog niets voor je zien. Ik ook niet. Wij werken écht samen met adverteerders. Ik luister heel goed naar de wensen en bedenk steeds iets nieuws. Samen met mijn redactie. En dat kan van alles zijn. Standaard oplossingen bestaan niet in de ‘Franska-wereld’. Dit is serieus tailormade dus. Plannen ontstaan bij ons pas door te luisteren wat onze partner wil bereiken. Voor ik iets bedenk, wil ik eerst weten wat het gewenste effect is van onze samenwerking. Enige dat ik altijd in mijn hoofd houd is dat het goed en leuk moet zijn voor de lezer. Dan pas schiet je er als adverteerder écht iets mee op.
Franska gaat volledig online; waarom niet online én print?
Ik sluit niets uit. Voorlopig hebben we het even druk met het neerzetten van een online magazine. Zeker omdat ik ook daar niet voor een standaard invuloefening kies. Maar als iemand geïnteresseerd is in brand extensions... Van harte welkom!
Mogen mannen dit ook lezen? Wat kunnen zij er nog van opsteken?
Haha. Nou vooruit dan maar. Doe ik niet flauw over. Meelezen doen ze namelijk toch wel. Veel mannen proberen nog steeds te achterhalen wat zich in het hoofd van een vrouw afspeelt. Nou, dan kunnen ze bij ons terecht.
Waar staat Franska over twee jaar?
Eén ding weet ik zeker: over twee jaar zijn we al tig keer gekopieerd. Verder kan ik er weinig over zeggen. Behalve dat we groot worden. En dat zeer zorgvuldig gaan doen. Hoe? Met liefde en passie. Als je nu al weet hoe je over twee jaar je mediamerk invult, dan besluit je dat je alles gaat doen met de kennis van nu. Eigenlijk besluit je dan te gaan zitten slapen. En daar ben ik helemaal niet van. Wij ontwikkelen voortdurend door.
Omschrijf svp in max 25 woorden waarom men Franska moet gaan lezen.
Franska lees je om vrolijk te worden. Mee te genieten van de leuke sfeer op de redactie. Daar ga je namelijk echt verslaafd aan raken.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing