Geslaagd Winnaar Seminar Grand Prix Content Marketing
- Content
- 24 jun 2016 @ 13:40
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AwardsGrand Prix Content MarketingKlantenAward
- 24 jun 2016 @ 13:40
- Lucas Boon
Platform Content en mediapartner BBP Media mogen terugkijken op een geslaagd Winnaar Seminar, gisteren (donderdag 23 juni) in de Amersfoortse Albakerk. Samen met de bureaus en opdrachtgevers achter vijf winnende cases blikten de zaal gevuld met zo'n veertig man terug op de Grand Prix Content Marketing Awards 2015.
En niet de minste bureaus waren aanwezig: Yune, ZB, LVB Networks, Born05 en Greenberry mochten stuk voor stuk toelichten hoe en waarom hun case een Grand Prix in de wacht heeft gesleept.
Zo was er de award voor Beste Video: de pizzaburger van bureau Yune en opdrachtgever Dr. Oetker. Het bureau ging ruim een jaar geleden in zee met de influencers van StukTV, die op dat moment nog op het punt van doorbreken stonden. 'Wat vind jij nou super onhandig? Laat het ons weten via pizzaburger.nl!' - het humoristische filmpje telt op het moment van schrijven meer dan een miljoen views. Lef is belangrijk volgens Yune, maar daar moet je je klanten soms wel van weten te overtuigen. Een samenwerking aangaan met de brutale gasten van StukTV bleek dan ook een schot in de roos.
Ook de WNF YouTube Channel Make-over (Beste Branded Channel) van LVB Networks wekte interesse. Het bureau bewees dat behendige contentmarketing 'm soms echt in de details zit. Het WNF had maar liefst 200 YouTube video's online staan, waarvan het gros kwalitatief van simpelweg (te) laag niveau was. Maar verander een random filmpje genaamd 'panda' eens in 'panda ontsnapt bij moeder', en de views schieten omhoog. Contentmarketing ten voeten uit.
'Het was een warme, maar zeer insprirende bijeenkomst,' aldus Bert Groothand, directeur Platform Content. 'We zijn recent hard aan het werk gegaan met de doorstart van Platform Content en samen met BBP organiseerden we hiermee de aftrap voor de Grand Prix Content Marketing 2016. Er waren prachtige cases, maar voor mij was het achtergrondverhaal van Walter Kraus van Bol.com echt een oogopener. Hoe Bol met content omgaat en met name met de monitoring en sturing daarvan vond ik geweldig om te horen. We willen dit soort sessies vaker gaan organiseren, maar dit vond ik écht een mooie aftrap.'
Het besef kwam eens en te meer boven drijven: hoe leuk en breed het vak contentmarketing nu eigenlijk is. En hoe trots en dankbaar alle bureaus zijn op en voor hun cases (en daarmee natuurlijk de gewonnen awards). Doel van vanmiddag was kennis te delen met elkaar. Missie geslaagd voor alle aanwezige marketeers en bureaus. Want een kijkje in de keuken van de concullega is alleen maar hartstikke interessant.
Benieuwd naar alle overige cases? Ga hier naar toe.
Een case inzenden voor aankomend seizoen? Dat kan vanaf 1 juli. De feestelijke uitreiking vindt plaats op donderdag 17 november in DeFabrique in Utrecht. Ga voor exacte data hier naar toe. En bekijk meteen even de gloednieuwe website van Platform Content.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Nog 4 internationale... 23-12-2025
- [marketeer 239] Madelon van der Tol... 19-12-2025
- Rabobank lanceert... 15-12-2025
- COC lanceert Paarse-Vrijdag campagne... 12-12-2025
- Maestro burger keert terug op... 10-12-2025
- Dordrecht lanceert nieuw stadsmerk... 09-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

