'ID&T The Roof ook voor liefhebber van eerste uur interessant'
- Content
- 1 sep 2016 @ 14:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoDigitaalContent
- 1 sep 2016 @ 14:56
- Lucas Boon
Een nieuw online video platform is geboren: The Roof. Een platform van ID&T en Endemol dat zich met 'kwalitatieve content' wil focussen op 'de belevingswereld van de mainstream en electronic music liefhebber'. Een korte toelichting verpakt in vier vragen door Boris Hendriksen, commercial director bij ID&T Europe.
Met The Roof genereert u marketing via influencers. Wat maakt hen waardevol?
Onze influencers spreken dezelfde doelgroep aan als ID&T. Daarnaast zijn het leuke persoonlijkheden die voor de camera op pakkende wijze onderwerpen kunnen belichten.
The Bucket Boys (echte namen: Thijs en Joep, red.) zijn twee jongens die al langer leuke YouTube content maken. Daarnaast is er een mooie fit met de doelgroep en hebben de mannen ook flink wat lef.
Beperkt The Roof zich niet met een doelgroep van 18-30? Is het platform voor dertigers en veertigers niet interessant?
The Roof is net gelanceerd en de bedoeling is dat het zich tot een platform ontwikkelt dat iedere dance-liefhebber achtergronden, insights en spraakmakende content gaat bieden. Op dit moment zijn de eerste brainstorms alweer gestart om per mid oktober allerlei nieuwe formats te lanceren. We werken hierbij als ID&T intensief samen met Endemol. De target doelgroep zal altijd 18-30 zijn, maar ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat de content ook voor dance-liefhebbers van het eerste uur interessant is.
Vanwaar eigenlijk de naam The Roof?
Het is een link naar het nieuwe kantoor van ID&T, de A'dam Toren achter het Centraal Station waar je vanaf 'the rooftop' een geweldig uitzicht hebt over de stad - naar ons idee het bakermet van de stad. Per 1 oktober zitten de Toren en tijdens het ADE gaan we een aantal spannende dingen aankondigen.
Het festivalseizoen is inmiddels (bijna) achter de rug. Hoe kijkt u er op terug?
Voor ID&T is het seizoen goed verlopen. Uitverkochte festivals en als klap op de vuurpijl 100.000 bezoekers op een meerdaags Mysteryland.
Wilt u verder nog iets kwijt?
Per 1 oktober verhuist ID&T naar de A'dam Tower, tijdens het ADE gaan we een aantal spannende zaken aankondigen.
Lees hier meer over The Roof.
Nog meer dance? In samenwerking met ADE organiseert MarketingTribune het congres ADE Dance & Brands. Ga hier naar toe voor tickets en meer informatie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
- Lego World 2025: bouwen aan beleving en merk
Laatste Nieuws
- 'De Grand Prix draait niet om... 19-09-2025
- GPCM2025: 'Contentmarketing krijgt... 18-09-2025
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes