Loes van Dokkum: ‘We maken teveel van hetzelfde’
- Content
- 4 okt 2019 @ 10:47
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Grand Prix Content MarketingContentAwards
- 4 okt 2019 @ 10:47
- Lucas Boon
Loes van Dokkum is Grand Prix-juryvoorzitter in de categorie Creatie. We spreken haar over het juryproces, verwachtingen en de uitdaging waar de Grand Prix Content Marketing Awards dit jaar voor staat.
De Grand Prix-uitreikingsavond vindt plaats op dinsdag 26 november in Postillion Amsterdam.
Wat speelt er op dit moment in de sector ‘creatie’ waar jij jurylid bent?
Mijn perceptie is dat we met z'n allen veel te veel creëren. We maken ook steeds meer van hetzelfde. Ik denk dat we kritischer mogen zijn op onszelf en richting onze opdrachtgevers. Wat is onderscheidend en voegt waarde toe, en wat is eigenlijk middelmatig? Als we schrappen wat betekenisarm is, ontstaat er ruimte voor betekenisvolle content.
Van welke ingezonden Grand Prix-case heb je dit jaar hoge verwachtingen en waarom?
Het juryproces is op het moment in volle gang, dus hier kan ik me niet over uitlaten. Ik heb een aantal vernieuwende pilots en projecten gezien, waar we veel van kunnen leren. Aan de andere kant worden ook platte campagnes die weinig met contentmarketing van doen hebben, ingezonden. Zoals Joe Pulizzi tijdens Content Marketing World al zei: 'Content campaigns are the devil'.
Bij de samenstelling van de Grand Prix-jury speelde het thema diversity dit jaar een rol. Zie jij daar zelf ook het belang van in en waarom?
Ons vakgebied is voortdurend in ontwikkeling. Voorkeuren van audiences veranderen, kanalen komen en gaan, grenzen tussen disciplines in de media vervagen en er staan telkens nieuwe spelers en beïnvloeders op. Als de jury bestaat uit experts uit alle hoeken van het contentvak, levert dat een genuanceerder beeld op en in potentie ook mooie nieuwe ideeën die het vak verder kunnen helpen.
Wat is in algemene zin de grote uitdaging van de Grand Prix?
Voorop gaan lopen. Innovaties de spotlights geven en het vakgebied op die manier actief uitdagen zich daartoe te verhouden. Dat weerspiegelt zich onder meer in de keuze voor de award categorieën. Wellicht krijgen tech solutions, voice, AI en VR in komende edities wel een grotere plek.
Ik zou het zinvol vinden als ook influencers en wetenschappers deel zouden uitmaken van de jury. Of dat het juryproces zou worden verrijkt met live pitches of polls, om er zodoende meer dialoog in te brengen. Wat betreft de executie van het evenement: zowel het vergroten van de kennisdeling als de entertainment value passen wat mij betreft bij een viering van het beste van het beste in contentmarketing.
In welke hoedanigheid gaan we jou straks op de uitreikingsavond aantreffen?
Blij, trots en vol nieuwe ideeën.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kruidvat investeert in inhouse... 09-05-2025
- Home ontwikkelt introductiecampagne... 02-05-2025
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management