Beau produceert korte docu voor Douwe Egberts

Beau produceert korte docu voor Douwe Egberts
  • Content
  • 27 aug 2021 @ 10:04
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Branded content

Bald Jackal Pictures, onderdeel van televisieproductiebedrijf Kale Jakhals Producties, opgericht door presentator Beau van Erven Dorens, heeft een korte documentaire gemaakt voor Douwe Egberts.

In deze branded doc worden twee verhalen verteld: één van de alleenstaande Ninon, die ondersteund wordt door de voedselbank, en aan de andere kant het verhaal van een sympathiek stel, Jaap en Diny, dat afgelopen jaar samen met Lionsclubs Nederland miljoenen D.E waardepunten wist in te zamelen en die onder toeziend oog van René Froger (Ambassadeur Voedselbanken Nederland) inruilde voor koffie voor de voedselbank.

De korte versie (van 1 minuut, hier onder aan het bericht te zien red.) van de branded doc wordt vanaf 23 augustus uitgezonden in de reclameblokken van de grote Nederlandse zenders. De lange versie (5 minuten) zal online te zien zijn. Ellen van der Linde (Marketing Manager Douwe Egberts): ‘De samenwerking met Bald Jackal Pictures was heel prettig. Je merkt dat zij als documentairemakers tot de essentie van het verhaal weten te komen. Echte verhalen, zonder acteurs. Uit het leven gegrepen. Die oprechtheid voel je en dat past goed bij wat we als merk uit willen dragen en dat is bijdragen aan nog meer verbinding met elkaar.’

Bald Jackal Pictures is gespecialiseerd in het maken van 'branded docs'. Korte documentaires voor interne of externe communicatiedoeleinden die niet zozeer vertellen wat een bedrijf of merk doet, maar juist waar het voor staat. Beau van Erven Dorens zegt daarover: ‘We hebben gemerkt dat veel bedrijven hun sociale en maatschappelijke missie willen uitdragen, met échte verhalen van échte mensen. En dat laatste is precies waar wij in gespecialiseerd zijn, waar wij onze energie vandaan halen. Dat is onze missie.’



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken