Mastercard lanceert muziekalbum

Mastercard lanceert muziekalbum
  • Content
  • 27 jun 2022 @ 09:08
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branding

Als volgende stap in de sonic branding van het merk, lanceert Mastercard een muziekalbum. Dit kondigde de creditcardmaatschappij tijdens Cannes Lions aan.

De naam van het album is - hoe kan het anders - Priceless en is een onderdeel van Mastercard’s strategie om zichtbaar te blijven in een wereld waarin spraak en audio steeds belangrijker worden. Het album bevat 10 nummers van 10 artiesten en in elk nummer is de herkenbare melodie van het Mastercard-merkgeluid verwerkt. Het album zal eerst beschikbaar zijn op Spotify en vervolgens op andere streamingplatforms.

Opkomende artiesten
Voor het album werkte Mastercard samen met Beatclub, het muziekcreatorplatform van producer Timbaland, om opkomende artiesten van over de hele wereld te promoten. Elke artiest kreeg de opdracht om de Mastercard-melodie te verwerken in een nummer en zo te laten zien hoe sonic branding op een innovatieve manier gebruikt kan worden. Het volledige album bevat tracks van artiesten zoals Michael Rice (Verenigd Koninkrijk), Shiraz (Libanon), Good Harvest (Zweden), Alma Lake (Colombia/USA), Raees (Algerije), Tejas (India), Nadine Randle (Verenigd Koninkrijk/Zweden), Tania (Australië), Elle B. (USA) en Amaya (Slovenië).

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken