BCE24: 'Dit is een essentiële talk als je het creatieproces wil optimaliseren met AI'

BCE24: 'Dit is een essentiële talk als je het creatieproces wil optimaliseren met AI'
  • Content
  • 22 jan 2024 @ 08:44
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingEvenementBranded content

AM Beyond is het creatieve contentlabel van Abovo Maxlead en Daan Jongen is Lead Concept & Content en Leon Wielens Creative. Samen spreken zij tijdens het Branded Content Event op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht over AI als booster van creativiteit.

In 2023 heeft AM Beyond grote stappen gemaakt in het incorporeren van AI in het creatieve proces. ‘We geven inspiratiesessies over de implementatie aan onze klanten en hebben wekelijkse meetings met TikTok waar we vanuit Hoorn de collega’s in Silicon Valley adviseren - en niet andersom! We delen de meest efficiënte tools, tips & tricks en onze visie op welke rol AI nu speelt en in de toekomst zal spelen in het creatieve proces van marketing en - spoiler alert - dat is geen kleine rol!

Wat is in jullie ogen de grootste uitdaging voor marketeers in 2024?
Daan Jongen: ‘Als creatief label zie ik het als onze taak om reclame uit de irritatiezone te halen. Te lang is gepusht op impressies en bereik. Wat we zien is dat als je de verwachting van de gebruiker van een platform waar je op adverteert als uitgangspositie neemt, je succesvollere campagnes draait. Daarmee wordt creatie een duidelijker uitgangspunt bij de opzet van campagnes. Maak, zeker midfunnel, dingen die mensen interesseren, pak de aandacht en vertel wat je wil vertellen.’

Heeft NL een voortrekkersrol op het gebied van AI-toepassingen of moeten we over de grenzen kijken voor inspiratie?
Leon Wielens: ‘We kijken zeker over de grenzen voor inspiratie. Er zijn fantastische sprekers die goed meegaan op het gebied van verschillende tools en dit helder uitleggen. Maar uit eigen ervaring in de praktijk zijn we ook verschillende tools aan het ontwikkelen.’

Waarom moet marketingminnend Nederland naar het Branded Content Event komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jullie sessie?
Daan Jongen: ‘We nemen je in vogelvlucht mee hoe AI ons creatieproces zoveel beter heeft gemaakt. Dit is een essentiële talk als je het creatieproces wil optimaliseren met AI. Spoiler: dat gaat gigantisch snel. Graag laten we jullie zien hoe we een stap verder gaan dan brainstormen met ChatGPT. Bijvoorbeeld hoe we TikTok in Sillicon Valley adviseren, maar ook juist eigen tools ontwikkelen voor onze klanten en onszelf in SillicHoorn Valley.’

Daan Jongen is Lead Concept en Content bij AM Beyond, de creatieve hub van Abovo Maxlead. Vanuit zijn rol is hij verantwoordelijk voor de creatieve concepten van het team. Hij tovert graag met woorden en ontwikkelt content die de aandacht van de doelgroep weet vast te pakken. Zijn missie? Advertising en reclame uit de irritatiezone halen met content die je niet wil wegscrollen.

Leon Wielens is een gepassioneerd Creatief bij AM Beyond en staat bekend om het bedenken van innovatieve content. Het brein achter campagnes die viral gaan voor ze cool zijn. Met één voet in Silicon Valley en de ander in een pot met creatieve verf, smeedt hij de toekomst van digitale marketing. Zijn recept? Een vleugje tech-wizardry, een scheutje virale magie en een eindeloze dorst naar innovatie. Zet je schrap, want met Leon's AI-tools en socialmediacreaties ga jij pas echt 'aan' op het web.

Het Branded Content event editie 2024 vindt plaats in de Media Plaza in Utrecht op dinsdag 19 maart 2024. Houdt brandedcontentevent.nl in de gaten voor het programma of - beter nog - scoor meteen een early bird ticket voordat je achter het net vist!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken