Stunt AH: overname Dill-restaurant van Lidl
- Food-en-retail
- 4 feb 2014 @ 09:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - KlantenActivatie
- 4 feb 2014 @ 09:15
- Redactie Food en Retail
Restaurant Dill, het eerste 'Lidl-restaurant' in Den Haag, komt er toch niet. Eigenaar Ad Sedubun (foto) gaat wel verder met zijn low-budget restaurant, maar dan met 's lands grootste kruidenier: de Albert Heijn. Hoewel Sedubun het initiatief tot de wissel nam, is dit toch een grote triomf voor AH. In Zweden functioneerde een vergelijkbare formule wel maandenlang samen met Lidl.
Sedubun kreeg er korte tijd geleden veel media-aandacht mee: een low-budget restaurant met uitsluitend Lidl-producten voor haar gasten. Maar de supermarktketen heeft zich teruggetrokken. Verrassend genoeg kreeg de restauranteigenaar daarna flink wat telefoontjes van andere supermarktketens. Jumbo en Makro bijvoorbeeld, maar ook Albert Heijn, meldt Nieuws.nl. 'Laatstgenoemde wilde gelijk een afspraak met de Haagse ondernemer - en met succes. Sedubun gebruikt niet alleen de goedkoopste producten, maar hij zal ook geregeld het AH-huismerk aanschaffen in zijn restaurant.' Volgens een andere lezing mocht Sedubun niet bij de laad- en losruimte van de Lidl parkeren om zijn spullen grootschalig in te slaan, maar werd hij als normale klant behandeld, die dus gewoon bij de kassa moest afrekenen. Bij AH werd hij wel als speciale klant behandeld en daarom ging het roer bij Dill -een gehusselde naam van Lidl maar ook 'dille' betekenend- om. AH lacht in zijn vuistje. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Dill
- Zweden
- stunt
- Albert Heijn
- klantenbehandeling
- AH
- leverancier
- switch
- Lidl
- Appie
- Den Haag
- Ad Sedubun
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing