Stunt AH: overname Dill-restaurant van Lidl

Stunt AH: overname Dill-restaurant van Lidl
  • Food-en-retail
  • 4 feb 2014 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • KlantenActivatie

Restaurant Dill, het eerste 'Lidl-restaurant' in Den Haag, komt er toch niet. Eigenaar Ad Sedubun (foto) gaat wel verder met zijn low-budget restaurant, maar dan met 's lands grootste kruidenier: de Albert Heijn. Hoewel Sedubun het initiatief tot de wissel nam, is dit toch een grote triomf voor AH. In Zweden functioneerde een vergelijkbare formule wel maandenlang samen met Lidl.

Sedubun kreeg er korte tijd geleden veel media-aandacht mee: een low-budget restaurant met uitsluitend Lidl-producten voor haar gasten. Maar de supermarktketen heeft zich teruggetrokken. Verrassend genoeg kreeg de restauranteigenaar daarna flink wat telefoontjes van andere supermarktketens. Jumbo en Makro bijvoorbeeld, maar ook Albert Heijn, meldt Nieuws.nl. 'Laatstgenoemde wilde gelijk een afspraak met de Haagse ondernemer - en met succes. Sedubun gebruikt niet alleen de goedkoopste producten, maar hij zal ook geregeld het AH-huismerk aanschaffen in zijn restaurant.' Volgens een andere lezing mocht Sedubun niet bij de laad- en losruimte van de Lidl parkeren om zijn spullen grootschalig in te slaan, maar werd hij als normale klant behandeld, die dus gewoon bij de kassa moest afrekenen. Bij AH werd hij wel als speciale klant behandeld en daarom ging het roer bij Dill -een gehusselde naam van Lidl maar ook 'dille' betekenend- om. AH lacht in zijn vuistje. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken