Lidl naar Alfred
- Food-en-retail
- 28 nov 2023 @ 17:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Retail
- 28 nov 2023 @ 17:00
- Peter van Woensel Kooy
Na een half jaar pitchen kiest retailketen Lidl voor bureau Alfred. Bureau Dept vist achter het net. De pitch werd eerder stilgelegd na het vertrek van marketeer Jorieke de Vries bij Lidl.
Na veertien jaar vertrok Jorieke de Vries in september 2023 als hoofd marketing bij Lidl. Intussen beraadde Lidl zich op een nieuwe positionering.
Stoelendans
Zoals u al als eerste las op MarketingTribune, bleek De Vries recentelijk aan de slag te gaan als marketingbazin bij Jumbo. Delicaat is dat Jumbo net van Alfred switchde naar Hotel l'Amour, van het creatieve team rond Aad Kuijper. Kuijper was eerder o.a. ECD bij Alfred en later bij DDB Amsterdam. Volgens de betrokkenen is het nu de bedoeling dat Alfred met een 'vernieuwde marketingstrategie en dito campagneconstruct' het Lidl-merk gaat versterken. Lidl wil zich met een nieuw winkelconcept door een minimalistische indeling weer sterker op prijsbewuste consumenten richten. Alfred heeft veel retail-ervaring, behalve met Jumbo ook met bijvoorbeeld Praxis en noemt zich 'het bureau voor de Happy Many - sinds 2007 gedreven door onze liefde voor reclame.'
Lidl werd in het Zomerrapport van onderzoeksbureau GfK (foto boven) in juli 2023 uitgeroepen tot 'Beste Supermarkt van Nederland'.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
- [marketeer 200] Chiel van Leeuwen -... 26-04-2024
- Jumbo lanceert Deep screen - 3D... 26-04-2024
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing