Lidl naar Alfred

Lidl naar Alfred
  • Food-en-retail
  • 28 nov 2023 @ 17:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Retail

Na een half jaar pitchen kiest retailketen Lidl voor bureau Alfred. Bureau Dept vist achter het net. De pitch werd eerder stilgelegd na het vertrek van marketeer Jorieke de Vries bij Lidl.

Na veertien jaar vertrok Jorieke de Vries in september 2023 als hoofd marketing bij Lidl. Intussen beraadde Lidl zich op een nieuwe positionering.

Stoelendans
Zoals u al als eerste las op MarketingTribune, bleek De Vries recentelijk aan de slag te gaan als marketingbazin bij Jumbo. Delicaat is dat Jumbo net van Alfred switchde naar Hotel l'Amour, van het creatieve team rond Aad Kuijper. Kuijper was eerder o.a. ECD bij Alfred en later bij DDB Amsterdam. Volgens de betrokkenen is het nu de bedoeling dat Alfred met een 'vernieuwde marketingstrategie en dito campagneconstruct' het Lidl-merk gaat versterken. Lidl wil zich met een nieuw winkelconcept door een minimalistische indeling weer sterker op prijsbewuste consumenten richten. Alfred heeft veel retail-ervaring, behalve met Jumbo ook met bijvoorbeeld Praxis en noemt zich 'het bureau voor de Happy Many - sinds 2007 gedreven door onze liefde voor reclame.' 

Lidl werd in het Zomerrapport van onderzoeksbureau GfK (foto boven) in juli 2023 uitgeroepen tot 'Beste Supermarkt van Nederland'.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken