Lidl naar Alfred
- Food-en-retail
- 28 nov 2023 @ 17:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Retail
- 28 nov 2023 @ 17:00
- Peter van Woensel Kooy
Na een half jaar pitchen kiest retailketen Lidl voor bureau Alfred. Bureau Dept vist achter het net. De pitch werd eerder stilgelegd na het vertrek van marketeer Jorieke de Vries bij Lidl.
Na veertien jaar vertrok Jorieke de Vries in september 2023 als hoofd marketing bij Lidl. Intussen beraadde Lidl zich op een nieuwe positionering.
Stoelendans
Zoals u al als eerste las op MarketingTribune, bleek De Vries recentelijk aan de slag te gaan als marketingbazin bij Jumbo. Delicaat is dat Jumbo net van Alfred switchde naar Hotel l'Amour, van het creatieve team rond Aad Kuijper. Kuijper was eerder o.a. ECD bij Alfred en later bij DDB Amsterdam. Volgens de betrokkenen is het nu de bedoeling dat Alfred met een 'vernieuwde marketingstrategie en dito campagneconstruct' het Lidl-merk gaat versterken. Lidl wil zich met een nieuw winkelconcept door een minimalistische indeling weer sterker op prijsbewuste consumenten richten. Alfred heeft veel retail-ervaring, behalve met Jumbo ook met bijvoorbeeld Praxis en noemt zich 'het bureau voor de Happy Many - sinds 2007 gedreven door onze liefde voor reclame.'
Lidl werd in het Zomerrapport van onderzoeksbureau GfK (foto boven) in juli 2023 uitgeroepen tot 'Beste Supermarkt van Nederland'.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] Alle 13 goed: Foodtrends 2026 volgens Friends & Forks
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




