'Jorieke de Vries aan de slag als marketingbazin bij Jumbo'

- Food-en-retail
- 26 okt 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 26 okt 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Jorieke de Vries, voorheen actief voor Lidl en vervolgens De Vries Marketing Consultancy, wordt de nieuwe marketingbazin van de landelijke Jumbo-keten. Dat is intern aangekondigd.
Vier maanden geleden kondigde ze (foto) bij Lidl haar vertek aan als marketeer: 'Na een fantastisch avontuur van bijna veertien jaar heb ik besloten Lidl te verlaten. Wat een geweldige jaren heb ik bij dit mooie bedrijf mogen meemaken! Ik ben zeer dankbaar voor alles wat ik voor Lidl heb kunnen doen. De complete afdeling ‘from scratch’ opbouwen, het bouwen aan het merk Lidl onder andere met 360-campagnes en een lange termijn strategie, en het brengen van consistentie in alle uitingen, onder andere met de Lidl-Flat. En met resultaat! Mijn team en ik hebben van Lidl echt een Lovebrand kunnen maken. Van een Duitse discounter waar je enkel kwam vanwege een kleine portemonnee, naar een niet meer uit Nederland weg te denken supermarkt waar je graag komt ongeacht de grootte van je portemonnee, omdat je er altijd de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs krijgt. Wat een waanzinnige tijd heb ik beleefd!'
De pitch voor een nieuw reclamebureau – Dept en Alfred waren nog in de race – werd toen voorlopig on hold gezet, meldde MarketingTribune. Jumbo verliet bureau Alfred in april 2023 na tien jaar en koos evenals Hema voor bureau Hotel L'Amour.
Na een tussenperiode als 'owner' van haar eigen De Vries Marketing Consultancy, gaat zij nu op termijn aan de slag als marketingbazin bij de landelijke Jumbo-keten, bevestigen diverse bronnen binnen het familiebedrijf. Nadat Colette Cloosterman-Van Eerd de rol van chief commercial officer verruilde voor de voorzittersstoel van de onderneming, was een topfunctie op Marketing vacant geworden. Op het hoofdkantoor in Veghel is het nieuws over de benoeming recent intern gedeeld. De nieuwe marketingdirecteur begint op 1 januari 2024.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management