ING meest trots op grote progressie vrouwenvoetbal

ING meest trots op grote progressie vrouwenvoetbal
  • Sponsoring
  • 7 aug 2017 @ 12:11
  • Link
  • Wout Maas
    Wout Maas

    redacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • VoetbalSponsoring

De Oranje Leeuwinnen schreven gisteren historie door ongeslagen Europees Kampioen te worden na een wervelende finale tegen Denemarken. Hiermee onttroonde het Duitsland dat de afgelopen zes edities op zijn naam schreef. Ook voor hoofdsponsor ING uiteraard een prachtig succes. Manager Sportsponsoring Steven Sedee van de bank blikt terug.

‘Kampioenen! Wat was het een fantastisch toernooi. Het is natuurlijk erg gaaf dat je je als sponsor van zowel de Oranje Leeuwinnen als het toernooi (National Partner WEURO2017) op deze wijze kan profileren. Maar het allerbelangrijkste is de onverwachte titel van de Leeuwinnen en dat het vrouwenvoetbal in Nederland zo weer een enorme stap voorwaarts kan maken. Daar zijn we als hoofdsponsor van het hele Nederlandse voetbal het meest trots op. We hebben dit eindtoernooi in eigen land maximaal ingezet op verschillende marketingassen. Van de selectie van alle vlaggendragers, kaartenacties, content samenwerkingen met AD en VI, ons eigen YouTube kanaal Only Football, inhakers op social maar ook Outdoor. En natuurlijk pasten we steeds onze commercial 'zo ziet een meisjesdroom eruit' aan, die we zowel online als rondom de wedstrijden op TV uitzonden. Vanavond om 18.47 uur bij de NOS op NPO 1 vertonen we deze overwinningscommercial voor het eerst. Ook is de commercial te zien tijdens de huldiging en zetten we deze verder uit op onze social kanalen. Door onze ervaringen met grote campagnes bij eindtoernooien en onze goede relatie met de KNVB waren we goed in staat om snel te schakelen en zo een effectieve campagne neer te zetten.'

Sedee vervolgt: 'Natuurlijk beseffen we ons dat bij het omarmen van zo'n eindronde in eigen land, zeker ook bij de relatief onbekende Oranje vrouwen, sportief succes nodig is om echt impact te maken met je campagne. We hadden intern echt het idee dat ze ver zouden kunnen komen, maar de titel was een scenario waar we pas de laatste week echt in gingen geloven. Het mag voor zich spreken dat het voor ING, en ook voor alle andere betrokken partijen extreem goed heeft uitgepakt. Wij gaan vandaag nog even genieten van het succes en de huldiging, maar daarna weer verder met onze ambitie het voetbal verder vooruit te helpen. Met de KNVB - en met hopelijk meerdere andere partijen - bouwen zo verder aan de opmars van het vrouwenvoetbal. Een speciaal woordje van dank ook voor J. Walter Thompson Amsterdam en Mindshare waarmee we de afgelopen weken zo goed mee hebben samengewerkt. Dit is wat ons vak zo mooi maakt.'  

Wout Maas

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken